چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
اعضای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان زنجان مشخص شدند

زنجان- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اعضای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان زنجان مشخص شدند، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد به عنوان دبیر این انجمن انتخاب شده است.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با توجه به افتتاح دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان زنجان جلسه هماهنگی در ارتباط با تعیین اعضای کارگروه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این انجمن دارای 7عضو است که سه عضو آن حقیقی و چهار عضو دیگر آن حقوقی هستند، اضافه کرد: محسن افشارچی استاندار زنجان به عنوان رئیس هیات امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان زنجان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان دبیر این انجمن هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: طبق هماهنگی انجام شده قرار است 10 تن از مفاخر علمی و فرهنگی زنجان توسط این انجمت معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های این انجمن به صورت فرادستگاهی است و از ظرفیت سایرین نیز برای آن استفاده خواهد شد، اضافه کرد: به همین منظور قرار است، برخی از دستگاه‌های فرهنگی مثل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، اوقاف و امور خیریه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی، صدا و سیمای استان زنجان به عنوان مهمان در جلسات حضور پیدا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه زنجان به عنوان سومین استان پیشرو در راه‎‌اندازی آثار و انجمن مفاخر فرهنگی است، اضافه کرد: استان زنجان دارای مفاخر بزرگ، سرشناس و شناخته‌شده‌ای در سطح کشور و جهانی است و با توجه به وفور تعداد نخبگان و فرزانگان برنامه‌های متعددی برای گرامی‌داشت آنان و انتشار آثارشان در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان زنجان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مردادماه امسال همزمان با سالروز تولد شیخ شهاب الدین سهروردی است، افزود: در این روز برنامه‌های متعددی با همکاری انجمن برگزار خواهد شد.

حسنی با بیان اینکه سال گذشته کلنگ‌زنی ساخت یادبود شیخ اشراق انجام شد، اضافه کرد: با توجه به جایگاه شسخ اشراق در فلسفه به دنبال اجرای برنامه‌های بیشتر در این حوزه هستیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها