چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
شماره جدید ماهنامه‌های سروش خردسالان و کودکان منتشر شد

شماره ۱۳۱ ماهنامه «سروش خردسالان» و شماره ۳۷۴ «سروش کودکان» ویژه اردیبهشت‌ماه روی پیشخان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شماره ۱۳۱ ماهنامه «سروش خردسالان» با داستان‌هایی درباره فصل بهار، به آشنایی خردسالان با حیوانات، اهمیت جمع‌آوری زباله و معرفی کتاب پرداخته است. مدیر هنری و طراح گرافیک این شماره از ماهنامه صادق باباوند بوده است.
 
نکته جالب در این شماره این است که در پایان برخی خواندنی‌ها بخشی به نام «برای بزرگ‌ترها» نوشته شده است. در این بخش‌ها دور از چشم بچه‌ها، هدف آن خواندنی‌ها را توضیح داده‌اند. گاهی هم پیشنهادهایی آورده شده است؛ چرا که با خواندن آن مطلب، کار والدین تمام نمی‌شود و آنها می‌توانند روحیه پرسش‌گری کودک را گسترش دهند و فرزندان‌شان را پرسش‌گر بار بیاورند تا در آینده‌ای نزدیک، شهروندانی باشند با تفکر انتقادی، مشاهده‌گر، طلب‌کننده و مسئول.
 
در ادامه مروری خواهیم داشت بر مطالبی که در این شماره می‌خوانیم:
شعر «خورشید» سروده عارفه روئین، شعر «تمساح» سروده شیلان صلاح که در این شعر، تمساح را معرفی می‌کند و از بچه‌ها می‌خواهد که مانند تمساح حرکت و بازی کنند. علاوه‌بر این، در قسمت «کاردستی تو!» نحوه درست‌کردن یک تمساح را آموزش می‌دهد. در قسمت «آی قصه قصه قصه!» داستان «عینک» نوشته مژگان مشتاق را می‌خوانیم. بچه‌ها با خواندن داستان «مثل دارو» نوشته محمدصالح احمدی چهارده‌ساله، با خوراکی‌های مفید و سالم آشنا می‌شوند.
 
دیگر مطالبی که در این شماره سروش خردسالان می‌بینیم و می‌خوانیم: به‌به! شعر «اگه گفتی من چی‌ام؟» سروده شیلان صلاح، معرفی کتاب «پَر بِزن بیا!» نوشته مریم هاشم‌پور و «غول رنگی‌کمون خوار تُنبون به دست» نوشته عباس نیک‌نفس، قصه نمایشی «لاک‌پشت کجا رفت؟»، «گربه‌ی ایران ما» سروده غلامرضا بکتاش و «چشمه‌های زندگی» سروده محمود کیانوش.
 
شماره اردیبهشت‌ماه ماهنامه «سروش خردسالان» در ۳۱ صفحه و به بهای ۴۵ هزار تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
 
در شماره ۳۷۴ ماهنامه «سروش کودکان» که ویژه اردیبهشت‌ماه تولید شده است، به آموزش مفاهیمی همچون عیب‌های تلافی‌کردن یا بدگویی‌گفتن، قدردانی از مادر و معرفی برنامه‌های تلویزیونی به کودکان می‌پردازد.
 
در ادامه مروری خواهیم داشت بر مطالبی که در این شماره می‌خوانیم:
این شماره از ماهنامه سروش در قالب داستان «دوست خوب!» نوشته منوچهر اکبرلو به نکات مثبت کتاب و کتابخوانی اشاره می‌کند. در داستان «تلافی» نوشته علیرضا رحیمی، بچه‌ها با بدی‌های تلافی‌کردن، دروغ‌گفتن و تهمت‌زدن آشنا می‌شوند. داستان «بدگویی» نوشته محمدحسین شایسته یازده‌ساله و حسین کمیلی ده‌ساله هم درباره مفهوم بدگویی و غیبت‌کردن است. در قسمت جهانگردی بچه‌ها با مطلب «تاجیکستان، با زبان فارسی بر بام آسیا!» با فرهنگ کشور تاجیکستان و در قسمت ایران‌گردی هم در متن «با ما به ترکمن صحرا بیایید!» با فرهنگ شهر ترکمن در استان گلستان آشنا می‌شوند. در این شماره از ماهنامه سروش در قسمت معرفی کتاب، «توپ گرد» و «خاطره‌های من و فریدون» پیشنهاد شده است.
 
دیگر مطالبی که در این شماره سروش کودکان می‌بینیم و می‌خوانیم: شعر «مُهرِ آفرین» سروده مریم کرمی، قصه نمایش «جشن خرگوش‌ها» نوشته منوچهر اکبرلو، معرفی فیلم «شش قهرمان و نصفی»، برنامه تلویزیونی «بازی ویزیون»، برنامه رادیویی «رادیو مدرسه»، پویانمایی «چل پله زیرزمین» و شعر «ریشه‌ها» سروده منیره هاشمی.
 
شماره اردیبهشت‌ماه ماهنامه «سروش کودکان» در ۴۷ صفحه و به بهای ۶۵ هزار تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها