پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
مهم‌ترین کالایی که می‌تواند کودکان ما را رشد دهد کتاب است

مدیر انتشارات پیشوک با حضور در برنامۀ «اهالی کتاب» تلویزیون اینترنتی کتاب گفت: انتشارات پیشوک تنها انتشارات شهرستان کوهدشت لرستان است که در فعالیت کوتاه خود در حوزه کتاب کودک، خوش درخشیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی تلویزیون اینترنتی کتاب، داریوش جعفری دربارۀ پیشینۀ اسم انتشارات خود، بیان کرد: «پیشوک» نام گیاهی كوهی است كه در دامنه‌های سرسبز زاگرس می‌روید. پیشوک برای زاگرس‌نشینان بسیار خاص و موردعلاقۀ همه است. در گذشته‌ای نه‌چندان دور، كودكان و بزرگسالان زاگرس‌نشین، برای یافتن آن در بهار، پیشوک‌ها را از دل خاک بیرون آورده و از آنها گردنبند یا تاج مرواریدی می‌بافند. نام دیگر آن «جوقاسم یا زعفران کوهی» است. به همین دلیل نام این گیاه را بر پیشانی انتشارات خود گذاشتیم و چون تمایل به چاپ کتاب کودک بیشتر است بسیاری از کودکان پیشوک را به نام «گربه کوچولو» می‌شناسند که هر دو نام برایمان محترم است.

وی افزود: انتشارات پیشوک تنها انتشارات شهرستان کوهدشت لرستان است که در فعالیت کوتاه خود، خوش درخشید. به واسطۀ حضور موفق و چاپ کتاب مختلفی که داشته است، مقام اول ناشر برگزیده در لرستان را به خود اختصاص داده و به واسطه سه کتابی که داشته، جایزۀ برتر سال لرستان را از آن خود کرده است.

جعفری درباره موفقیت‌ها و رویدادهایی که در یک سال‌ونیمی که از افتتاح انتشارات گذشته، اتفاق افتاده است، گفت: من ۱۲ سال در تهران به‌طور تخصصی در حوزه نشر فعالیت داشتم و با ناشران مختلفی کار کردم. همچنین رشته اصلی من گرافیک بوده و دانش‌آموخته هنرهای زیبا هستم. تمام این موارد باعث شد که کوله‌باری از تجربه داشته باشم. بعد از تأسیس انتشارات پیشوک همه این موارد را در کار خود به کار بردم. خداراشکر با اینکه کوهدشت شهر کوچکی است؛ اما فرهیختگان زیادی داریم و نوشته‌هایشان را در زمینه ادبیات عامه، فولکلور و شفاهی را جمع کرده و آنها را مکتوب کردیم و به همین دلیل این موفقیت‌ها به دست آمد.

مدیر انتشارات پیشوک درباره دغدغه خود در حوزۀ کودک و نوجوان، بیان کرد: هدف ما در انتشارات، ترویج کتاب و مطالعه است. آموزش‌ها و دوره‌های تخصصی برای آموزگاران و مربیان بهزیستی شهرمان برگزار کردیم و همه این‌ها در جهت این بود که کودکان و نوجوانان برایمان بسیار مهم هستند و می‌خواهیم در آینده نسلی فرهیخته داشته باشیم. شعار من این است که کودکان پادشاهان زمین هستند و ما پادشاهانی می‌خواهیم که فرهیخته و متفکر باشند. مهم‌ترین کالایی که می‌تواند کودکان ما را رشد دهد، کتاب است. به همین دلیل مرتب جاهای مختلفی می‌رویم و تلاش می‌کنیم مربیانی را تربیت کنیم که این آموزش‌ها را در اختیار کودکان‌مان قرار دهند.

وی درباره طراحی روش «با من بخوان» توضیح داد: ما روشی را در ایران از طریق گروه «با من بخوان» اجرا می‌کنیم که در جهان بسیار نام‌آشنا است و این طرح به عنوان طرح برگزیده انتخاب شده است. به این صورت است که در کنار کودکان بلندخوانی انجام می‌دهیم. این روش بسیار ساده است و کودکان به صورت مکتبی دور مربی یا اصطلاحاً تسهیل‌گر آموزش می‌بینند و تسهیل‌گر هم‌سطح با کودکان کتاب را به صورت مرتب، در یک ساعت مشخص و در یک روز خاص در هفته می‌خواند. بر اساس این طرح، کودکان صاحب این اندیشه و احساس می‌شوند که اگر در روز آن را انجام ندهند نبودش احساس شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها