دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
فراخوان جشنواره امید در سطح کانون‌های مساجد کردستان اعلام شد

کردستان - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از اعلام فراخوان جشنواره امید در استان خبر داد و گفت: این جشنواره از مجموعه برنامه‌های طرح ملی «مسجد کانون نشاط» است.

بهزاد کیامهر، به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: جشنواره امید به منظور انسجام، ارتقا و جامعیت‌بخشی به برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های مساجد سراسر کشور در موضوع غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در قالب جشنواره امید 6 بسته برنامه برای اجرا به مدیران کانون‌های مساجد ارائه می شود، افزود: در همین راستا مدیران کانون‌ها می‌توانند برنامه‌های کانون خود را با در نظر گرفتن این 6 بسته برنامه طراحی و اجرا کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، بسته قرآن و عترت، بسته علمی فرهنگی و تربیتی، بسته هنری و ادبی، بسته مهارت و کارآفرینی، بسته ورزشی، تفریحی، اجتماعی و بسته رسانه و فن‌آوری را 6 بسته این طرح اعلام کرد.

کیامهر در خصوص نحوه اجرای طرح نیز گفت: مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند در سامانه بچه‌های مسجد در قسمت برنامه‌های تابستانی کانون نشاط طرح‌های خود را ثبت و گزارش اجرای برنامه‌های اعلامی و سایر فعالیت‌های مورد انتظار در بسته‌ها را در سامانه ارائه کنند.

به گفته وی، انسجام‌بخشی به فعالیت‌های تابستانی کانون‌های مساجد، ارتقا و جامعیت‌بخشی به فعالیت‌های کانون در غنی‌سازی فراغت، پوشش نیازهای مخاطبان کانون با نگاه جامع و مبتنی بر اقتضائات بومی و حمایت تخصصی از کانون‌های فعال در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان از اهداف برگزاری این رویداد ملی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، زمان اجرای این برنامه را درکانون ها از اول تیرماه تا بیستم شهریور اعلام کرد و افزود: در اواخر شهریور و مهر، 150 کانون‌ برتر معرفی و تقدیر می‌شوند. 

کیامهر، با تأکید بر اینکه ثبت برنامه‌ها در سامانه بچه‌های مسجد برای شرکت در این رویداد ملی بسیار مهم و ضروری است، یادآوری کرد: جشنواره امید توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنزی مساجد کشور برای شناسایی و ایجاد انگیزه بین مدیران برای برنامه ریزی مستمر با هدف جذب و تربیت و حفظ کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان نظام جمهوری اسلامی ایران اجرا می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها