پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
استقبال زنجانی‌ها از طرح پیک کتاب

زنجان- معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از اجرای طرح « پیک کتاب» در زنجان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح امکان تحویل کتاب به صورت غیرحضوری فراهم شده است و اسقبال از آن هم بالاست.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: طرح « پیک کتاب» با هدف دسترسی آسان اعضای کتابخانه به منابع مکتوب اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در فاز نخست این طرح همه اعضای کتابخانه‌های عمومی شهر زنجان می‌توانند کتاب مورد نیاز خود را از چهار کتابخانه عمومی «استاد رضا روزبه، حاج احمد مهدوی، سهروردی و سید افضل موسوی» در درب منازل خود، دریافت کنند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه اجرای طرح پیک کتاب از ایام کرونا آغاز شده است، اضافه کرد: با اجرای این طرح امکان تحویل کتاب به صورت غیرحضوری فراهم شده است که با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی ادامه داد: اعضا می‌توانند با استفاده از فهرست برخط دسترسی همگانی که تدارک دیده شده، نام کتابی را که می‌خواهند را جست‌وجو کرده و سپس آن کتاب را از طریق ارتباط با صفحات مجازی، مراجعه به وبسایت یا تماس گرفتن با کتابخانه سفارش دهند.

رحمانی‌زاده با اشاره به اینکه با اجرای این طرح امکان دسترسی آسان مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی که به هر دلیل قادر به مراجعه به کتابخانه نیستند، فراهم شده است، گفت: مخاطبان و اعضای کتابخانه از طریق تماس تلفنی و یا ارسال پیامک و انتخاب کتاب مورد نظر، آن را به صورت رایگان درب منزل خود به امانت دریافت می‌کنند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: حرکت به سمت اجتماعی‌تر شدن کتابخانه‌ها به عنوان یک موقعیت فرهنگی ـ اجتماعی در هر منطقه و جذب اعضای بیشتر از جمله اولویت‌هایی است که در سال جاری دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: البته از سال گذشته خدمات کتابخانه‌ها افزایش یافته و فعالیت‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی به سمت آموزش‌ها راهبردی و برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب رفته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها