سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
اتحادیه‌های صنعت چاپ ادغام شوند

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال، این رویداد را یک نمایشگاه نوین و فناورانه معرفی کرد و گفت: ادغام اتحادیه‌های چاپ باید اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال سه‌شنبه ۳۰‌ خرداد با حضور علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و جمعی از فعالان صنعت چاپ در بوستان گفتگو برگزار شد.

دراین مراسم جلال ذکایی، رئیس دهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال در سخنانی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، گفت: نمایشگاه یک موجود زنده است که باید از آن مراقبت شود تا رشد ‌کند و بالنده ‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر، مباحث زیادی در زمینه تعدد نمایشگاه‌های چاپ مطرح شده است، افزود: در این صنعت حدود 6 نمایشگاه مرتبط برگزار می‌شود، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که جای نگرانی نیست، در فضای کسب و کار همیشه عرضه و تقاضا، همه چیز را تعیین می‌کند.
 
ذکایی ادامه داد: نمایشگاه‌های تخصصی، فناپذیر نیستند و در دنیا هم روال کار همین است، نمایشگاه چاپ دیجیتال «فسپا» به شیوه منطقه‌ای در برزیل، اروپا، ترکیه، هند و چین برگزار می‌شود و همین موضوع نشان می‌دهد که اگر نمایشگاه‌ها تخصصی باشد و هدف‌گذاری صحیحی برای آن‌ها شود تداوم خواهند داشت.
 
وی همچنین با اشاره به طرح مباحثی درباره بینابین بودن چاپ دیجیتال بین اتحادیه چاپخانه‌داران و لیتوگرافان، گفت: معتقدم که با توجه به تغییراتی که طی سال‌های اخیر رخ داده است، ادغام اتحادیه‌های مرتبط با چاپ باید اتفاق بیفتد، زیرا وقتی به فضای کسب و کار نگاه می‌کنیم قاعده‌های آن متفاوت است.

در ادامه ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان اینکه نمایشگاه چاپ دیجیتال یک نمایشگاه نوین و فناورانه است، گفت: نمایشگاه‌ها برای آینده پویای صنعت چاپ کشور ضروری هستند. چاپ ظرفیت‌های بسیار خوبی در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی دارد، در این میان اما مدیریت زمان مهم است‌ و با توجه به این موضوع می‌توان نمایشگاه‌های خوب و تاثیرگذاری داشت.

وی به موضوعات مطرح شده با رئیس اتاق اصناف در سال 1395 اشاره و بیان کرد: در این دیدارگفتیم، بسیاری رشته‌ها و‌ رسته‌ها و شغل‌ها به دلیل تحولات جامعه منسوخ شده است و مشاغل زیادی از بین رفته است، در این میان اگر اتحادیه مشترک داشته باشیم می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم.

ابراهیمی به موضوع ادغام اتحادیه‌های چاپ اشاره کرد و گفت: در صنعت چاپ رسته‌های مختلفی فعالیت دارند که البته هریک اکنون با ورود فناوری‌های نوین تغییرات زیادی کرده‌اند‌. اگر چند اتحادیه در یک استان به شکل یک اتحادیه جامع فعال شوند، تحول کاری درخور‌توجهی در صنعت چاپ ایجاد می‌شود، همه فکرها و اندیشه‌ها در یک اتاق فکر ایجاد خواهد شد زیرا موجب پویایی، توسعه و ارتقای صنعت چاپ خواهد شد.‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها