سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
برگزاری کارگاه شعر در کتابخانه مهدوی زنجان

زنجان- معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به برگزاری کارگاه شعر در کتابخانه مهدوی زنجان گفت: این کارگاه شعر در قالب‌هایی همچون ساختار شعر، سبک‌ها و قالب‌ها، مضمون و مخاطب، عروض و قافیه و آرایه‌های ادبی برگزار خواهد شد.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در فصل تابستان کارگاه شعر در کتابخانه عمومی حاج احمد مهدوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره به صورت رایگان برگزار می‌شود، تصریح کرد: این کارگاه شعر در قالب‌هایی همچون ساختار شعر، سبک‌ها و قالب‌ها، مضمون و مخاطب، عروض و قافیه و آرایه‌های ادبی برگزار خواهد شد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در ادامه از برگزاری کلاس آموزشی لگو در کتابخانه‌های عمومی زنجان ویژه سنین کودک و نوجوان خبر داد و گفت: این کارگاه با بهره‌گیری از ظرفیت موسسه آموزشی لگو در شهر زنجان برگزار می‌شود.

رحمانی‌زاده با بیان اینکه سه کتابخانه مهدوی، کتابخانه سید افضل موسوی زنجان و کتابخانه عمومی الهیه زنجان میزبان کلاس‎های لگو خواهند بود، اضافه کرد: داستان گویی خلاق، خلاقیت و حل مسئله، دوره‌های ریاضی با لگو، رباتیک پیشرفته، مهندسی مکانیک از زیرشاخه‌های این دوره آموزشی است.

وی با بیان اینکه هرکدام از کتابخانه‌ها بنا به تناسب ظرفیتی که دارند دوره‌های آموزشی تابستانی را برگزار می‌کنند، افزود: این اداره کل در کلاس‌های تابستانی به دنبال آموزش مهارت‌های فنی به اعضاست.

 معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه از چند ماه قبل آموزش مشاغل خانگی در کتابخانه‌های عمومی هم آغاز شده است، اضافه کرد: این کارگاه‌ها در راستای حمایت از کسب و کار خانگی در قالب آموزش دوخت لباس کودک برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی ظرفیت تبدیل شدن به یک پایگاه اجتماعی و عرفی را دارند، افزود: کتابخانه‌ها فراتر از ثبت صرف کتاب باید به عنوان طراحی کننده خدمت مطرح باشند و به یک پایگاه اجتماعی و عرفی تبدیل شوند.

رحمانی‌زاده از مشارکت فنی و حرفه‌ای در برگزاری این کلاس‌ها خبر داد و گفت: در این راستا همایش مربوطه با حضور مدیران مرتبط برگزار شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها