چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
بیش از ۶ هزار جلد کتاب در ۳ ماه اول سال 1402 در ایلام توزیع شد

ایلام- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: بیش از ۶ هزار جلد کتاب در ۳ ماه اول امسال در میان جوامع مختلف استان توزیع و اهدا شد.

علی هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌ (ایبنا) در ایلام، هدف از این اقدام فرهنگی را ارائه خدمات و توزیع هدفمند و توسعه فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی و انجام خدمات عادلانه فرهنگی و اجتماعی در میان اقشار مختلف استان عنوان کرد.
 
هوشمند افزود: این کتاب‌ها در موضوعات مذهبی، ادبی، دفاع مقدس و جنگ، آیینی، هنری، ورزشی، تخصصی، علمی، اجتماعی، دانشگاهی، سیاسی، ایلام‌شناسی و... برای مخاطبان بزرگ‌سال و کودک و نوجوان و همچنین در مناطق محروم و کمتر‌برخوردار اهدا و توزیع شده است.
 
وی ادامه داد: کتاب، نفیس‌ترین و جاودانه‌ترین میراث نیاکان بزرگ بشر است که برای استفاده نسل‌های آینده به یادگار گذاشته شده و اهدای هدف‌مند کتاب موجب افزایش سرانه مطالعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.
 
مدیر دستگاه فرهنگی استان ادامه داد: اگر خواستار رشد و پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف فرهنگی،علمی، سیاسی، اقتصادی و... هستیم، باید به مقوله توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهمیت داده شود و با شناخت موانع گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان عموم مردم و به ویژه کودکان و نوجوانان و برطرف ساختن آنها، کمیت و کیفیت مطالعه را بیش از پیش افزایش دهیم.
 
هوشمند افزود: یکی از اهداف بلندمدت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، توسعه حداکثری فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، مخصوصاً مناطق محروم و کمتر‌برخوردار و افراد محروم و نیازمند و به‌ دور از امکانات فرهنگی بوده که خوشبختانه توزیع و اهدای کتاب اتفاق مبارک و مستمری در حوزه فرهنگ توسعه کتابخوانی در استان است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: کتاب مهم‌ترین ابزار فرهنگی در انتقال مفاهیم اسلامی، ارزشی و اخلاقی به مخاطبان است و تلاش شده در این اداره‌کل به تمام جوامع هدف با رعایت عدالت فرهنگی توجه شود.
 
وی ادامه داد: اهدای کتاب در مناسب‌های دینی و مذهبی و انقلابی و توزیع هدف‌مند کتاب در ادارات و نمایندگی‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به طور مستمر و برنامه‌ریزی شده در طول سال انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به توزیع کتاب‌های ارسالی از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ادامه داد: کتاب‌هایی که از محل خرید استانی از ناشران بومی، خریداری شده در طول سال جاری و به‌طور مستمر در میان جوامع هدف توزیع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها