یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
کتابخانه عمومی امام سجاد(ع) صالح آباد کلنگ‌زنی شد

ایلام- کتابخانه عمومی امام سجاد (ع) بخش صالح آباد، با حضور مدیران کل کتابخانه‌های عمومی، راه و شهرسازی ایلام، امام جمعه و فرماندار شهرستان مهران کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، آیین کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی امام سجاد(ع) بخش صالح آباد شهرستان مهران، با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، حجت الاسلام امینی، امام جمعه و شفیعی، فرماندار شهرستان مهران برگزار شد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت با سعادت امام رضا (ع) و با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب، با تاکید بر تقویت حوزه فرهنگ در مناطق محروم گفت: در سالروز میلاد امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و به برکت نام ایشان، کلنگ زنی این کتابخانه را به فال نیک می گیریم و این اقدام فرهنگی در این روز، خوش یمن و مبارک است.
 
 وی افزود: توسعه را باید از فرهنگ شروع کنیم که دروازه ورود به آن کتاب و کتابخوانی است و بهترین روش برای بالابردن سطح فرهنگ یک جامعه به ویژه جوامع محروم کمک به توسعه و ترویج کتابخوانی در آن مناطق است.
 
وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در شهرها و روستاها مورد توجه قرار گرفته گفت: در حال حاضر چند پروژه ساخت کتابخانه، در نقاط مختلف استان در حال احداث و پیگیری است که به زودی این پروژه های فرهنگی تکمیل شده و به بهره برداری خواهند رسید.
 
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت فرهنگی، مذهبی و به برکت بارگاه شریف حضرت علی‌صالح(ع)در این منطقه، بالاخص مسیر و دروازه عتبات عالیات و همچنین گذرگاه اجتماع عظیم اربعین حسینی(ع)، مسئولان نگاه خاص و ویژه ای به آن دارند. اگر خیرینی بتوانند در این مهم یاری رسان باشند، می‌توانیم امیدوار باشیم علاوه بر طی کردن گام‌های بلند در حوزه کتاب و کتابخوانی، در خدمت رسانی به زائران آقا اباعبدالله (ع) نیز سهیم باشیم.
 
در ادامه حجت‌الاسلام سیدعبدالله امینی با بیان اینکه باید فضای کتاب و کتابخوانی را جدی بگیریم، اظهار کرد: با کمی توجه و دقت متوجه می‌شوید که انسان‌های آرام، منطقی و سخنور اهل کتاب هستند و به طور قطع بدانید که آینده از آن انسان‌های کتابخوان است. به تعبیری دیگر می‌توان گفت برای اینکه در جامعه شهروندی مفید و مؤثر باشیم، ابتدا باید فردی کتابخوان باشیم.
 
وی افزود: آینده متعلق به کسانی است که با کتاب و کتابخانه تعامل دارند و اینها هستند که شخصیت‌های برجسته آینده را به وجود می‌آورند. برای این مهم لازم است که از امروز برای رشد دانایی و آگاهی در راستای مطالعه و انس با کتاب اقدامات مؤثری انجام داده شود.
 
در ادامه شفیعی، فرماندار مهران ضمن تقدیر از دغدغه‌های مدیرکل کتابخانه های عمومی استان برای احداث کتابخانه جدید امام سجاد(ع) اظهار امیدواری کرد: این کتابخانه منشأ اثر برای رخدادهای فرهنگی و فرصتی برای رشد و بالندگی افراد خواهد شد.
 
وی ادامه داد: علی‌رغم برخی از فواید فضای مجازی در راستای دسترسی آسان‌تر و سریع‌تربه منابع دانش، هیچگاه نباید از این مسئله چشم‌پوشی کرد که کتاب جایگزینی ندارد، چرا که منابع مکتوب بر خلاف فضای مجازی از اعتبار و ارزش ویژه ای برخوردار است و اطلاعات موثق و معتبری را در اختیار مخاطب قرار می دهد.
 
دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز با تاکید بر اثرگذاری کلام وحی بر حفظ دین مبین اسلام تاکید کرد: قرآن مجید به عنوان کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص)،کتاب هدایت بشر به سر منزل مقصود است. 
 
وی ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر مردم منطقه از برکت کتابخانه جدید بهره‌مند شوند تا کودکان و نوجوانان با بهره‌مندی از نعمت کتابخانه رشد کنند و افراد مفید و تاثیرگذاری برای جامعه شوند.
 
وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای ساخت این کتابخانه بیش از ۲۰ میلیارد ریال است، یادآور شد: عملیات اجرایی پروژه کتابخانه عمومی امام سجاد(ع) با زیربنای ۴۲۰ متر مربع با اعتباری به مبلغ ۴ میلیارد ریال در بخش صالح آباد شهرستان مهران آغاز شده است.
 
لازم به ذکر است که کتابخانه امام سجاد(ع) صالح آباد از گذشته تاکنون دائر بوده اما به علت فرسودگی ساختمان و نبود موقعیت مناسب، قطعه زمینی در مکانی مناسب از سوی شورای اسلامی و شهردار اسبق و فعلی صالح آباد برای احداث ساختمان جدید به اداره کل کتابخانه های عمومی استان واگذار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها