شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
آیت‌الله میرزا محمدتقی مجلسی اصفهانی دار فانی را وداع گفت

آیت‌الله حاج میرزا محمدتقی مجلسی اصفهانی به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، آیت‌الله میرزا محمدتقی مجلسی، از مراجع تقلید و مجتهدین اصفهان و از نوادگان دختری علّامه ملّامحمّدباقر مجلسی، در سال ۱۳۰۸ در اصفهان متولد شد.

وی از شاگردان آيات عظام حاج سيد محمدحسين بروجردی، حاج سيد محمدتقی خوانساری، حاج سيد محمود شاهرودي، حاج ميرزا عبدالهادي شيرازي، حاج سيد محسن حكيم، حاج سيد ابوالقاسم خويي و حاج ميرزا هاشم آملي در حوزه‌های قم و نجف بود و در سال 1342 با كسب اجازه اجتهاد از مراجع عاليقدر شيعه و اساتيد عظامشان كه بعضي از آنها در ابتدای كتاب اصول فقه به طبع رسيده است، به ايران مراجعت کرد و سال‌ها استاد حوزه های علمیه خرم‌آباد و قم بود.



پس از آن بنا بر اصرار جمع از فضلا و مومنين و با عنايت به نياز به حضور وی در حوزه علميه اصفهان به جمع اهل فقاهت و اجتهاد شهر اصفهان پيوست و در مدرسه علميه صدر، به تدريس مباحث خارج فقه و اصول پرداخت.

«الدّره البهیّه فی مسائل التّحیّه»، «محاضرات الاصول»، «رساله فی مسائل الرضاع»، «رساله فی تجنیس المتنجّس»، «رساله فی فروع العلم الاجمالی»، «رساله فی انفعال ماء القلیل» و «المختار من مبانی الاصول، «آداب الجمعه» از جمله آثار نگاشته‌شده توسط این عالم گرانقدر است.
 
این عالم ربانی جمعه شب درگذشت و مراسم تشییع پیکر وی دوشنبه ۸ خرداد، ساعت ۸:۳۰ صبح در مدرسه علمیه صدر بازار آغاز شده و به سمت مقبره علامه مجلسی(ره) تشییع خواهد شد.

مراسم ترحیم نیز سه‌شنبه ۹ خرداد ماه ساعت ۸:۳۰ الی ۱۱ صبح در مسجد جامع اصفهان برگزار می شود.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها