پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
«گفتارهای فاطمی»؛ برگزیده بیانات آیت‌الله حاج شیخ‌محمدجواد فاضل لنکرانی

کتاب «گفتارهای فاطمی» برگزیده بیانات آیت‌الله حاج شیخ‌محمدجواد فاضل لنکرانی به سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب بخشی از بیانات فاضل لنکرانی است که به مناسبت ایام ولادت و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مجلس درس به شاگردان، یا محافل علمی به فرهیختگان و یا سخنرانی‌های عمومی بیان کرده‌اند و در آن‌ها ضرورت به کسب شناخت حقیقت و مقام قدسی آن حضرت متذکر گردیده و با بیان احادیثی ناب از امامان معصوم به ذکر فضائل حضرت زهرا(س) پرداخته‌اند. 

در این کتاب پس از معرفت حضرت زهرا به آفرینش ایشان از نور عظمت خدا می‌پردازد و از مظاهر ایشان یاد می‌کند. حضرت آقای لنکرانی در یکی از سخنرانی‌هایشان به موضوع مهمی در شناخت حضرت زهرا اشاره می‌کنند و اینطور می‌گویند: «اولین مطلب قابل توجه که اگر یک انسان مسلمان چه شیعه و چه سنی به این مطلب توجه کند، بسیاری از شهبه‌ها برای او حل می‌شود، و پاسخ بسیاری از سؤالات او داده می‌شود این است که فاطمه کیست و چه حقیقتی دارد؟»

فاضل لنکرانی در بخشی دیگر به جایگاه حضرت زهرا می‌پردازد و به مسئله تاریخی عصب فدک اشاره می‌کند. به حدیثی که جعل شد اشاره می‌کند و حقی که از حضرت زهرا غصب شد. حدیث این بود که «ما پیامبران از خودمان چیزی را به ارث نمی‌گذاریم» همین شد مبنایی برای غصب فدک.

در ادامه سخنرانی درباره این حدیث اینطور آمده است: «در بحث‌های روایی و تاریخی اشکالات زیادی بر این حدیث وارد است. این حدیث مخالفت تباینی با قرآن دارد و مخالف صریح آیات قرآن است.»

حضرت آقای لنکرانی در دیگر سخنرانی خود به بحث ازدواج حضرت زهرا اشاره می‌کند و خواستگارانی که حضرت زهرا داشتند و افرادی که به حضرت محمد گلایه کردند که چرا زهرا را به تزویج علی درآوردی و پیامبر هم که جواب می‌دهد خداوند نگذاشت فاطمه را به کسی جز علی بدهم.

کتاب «گفتارهای فاطمی» از زوایای مختلفی به زندگی حضرت زهرا(س) نگاه کرده است. این کتاب توسط مرکز فقهی ائمه اطهار در 114 صفحه روانه بازار نشر شده است و در روز نهم سی‌و‌چهارمین نمایشگاه کتاب تهران، در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. 

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب 1402 تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها