جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
به‌نشر از مجموعه ۴۰جلدی «سلام بر گل نجمه» رونمایی می‌کند

مجموعه ۴۰جلدی «سلام بر گل نجمه» در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به کوشش انتشارات به‌نشر رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم رونمایی از مجموعه «سلام بر گل نجمه» شنبه (۲۳ اردیبهشت‌ماه) ساعت ۱۰و ۳۰ دقیقه در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی، شبستان، راهرو ۲۲، غرفه ۱۲ میزبان حضور جمعی از علاقه‌مندان و دوستداران علم و فرهنگ خواهد بود.

دبیری این مراسم را رامونا میرحاجیان‌مقدم بر عهده دارد. کاظم طلایی، مدیرهنری این مجموعه، مجید ملامحمدی، نویسنده و دبیر طرح، محمود پوروهاب، ناظر طرح و جمعی دیگر از نویسندگان در این مراسم حضور دارند.

مجموعه «سلام بر گل نجمه» شامل ۴۰ کتاب داستانی درباره زندگی امام رضا(ع)، آموزه‌های رضوی، حرم‌شناسی، فلسفه و چیستى زیارت و آداب آن، زیارت‌نامه (مقداری از متن زیارت‌نامه با زبان ساده برای کودکان)، مکان‌ها، آثار و بناهاى داخل حرم مطهر رضوی به سبک و سیاق و ادبیات امروزی برای کودکان و نوجوانان است که دبیری این مجموعه کتاب را مجید ملامحمدی، نویسنده مطرح حوزه ادبیات کودک و نوجوان برعهده دارد و نویسندگان این مجموعه افراد نام‌آشنایی همچون مصطفی رحماندوست، محمدرضا شمس، کلر ژوبرت و محمود پوروهاب هستند.

کتاب‌های «به دنبال آب بروید»، «صبح روز هفتم»، «آرزوى مادربزرگ»، «قصه یک پیراهن»، «فردا عید است»، «مهمان عزیز»، «کسى که از او خجالت نمى‌کشیدم»، «مثل ماه و شکوفه‌ها»، «گنجشک به امام چه گفت»، «دست‌هاى مهربان»، «آرزوى مادربزرگ‌»، «با هم غذا مى‌خوریم»، «مزد کارگرها» و «نقاشى قشنگ» برخی از عنوان‌های کتاب‌های طرح «سلام بر گل نجمه» است. این آثار به قلم جمعی از نویسندگان برتر حوزه ادبیات کودک و نوجوان از جمله ناصر نادرى، کلر ژوبرت، سیدمحمد مهاجرانی، حامد جلالى، على‌اصغر کاویانى، على باباجانى، سیدسعید هاشمى، مژگان شیخى، افسانه موسوى‌گرمارودى، محمود پوروهاب، سیدسعید هاشمى، حسن احمدى و رقیه ندیری نوشته شده است.


سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با شعار «آینده خواندنی است» در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها