دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
فرصت ثبت طرح در نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب تا پایان خردادماه

مدیر کل مجامع، تشکل‌ ها و فعالیت‌های فرهنگی در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی روستاها گفت: نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب تا پایان خرداد‌ماه 1402 آماده ثبت طرح‌ مسئولان و کتابداران روستاها، در سامانه جشنواره مربوطه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل مجامع، تشکل‌ ها و فعالیت‌های فرهنگی گفت: دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی با حضور مدیران کل و مسئولین دستگاهها و نهادهای همکار ازجمله؛ مدیر کل اداره مجامع، تشکلها و فعالیت های فرهنگی بعنوان دبیر جشنواره ، نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان امور عشایری وزارت کشور، معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزار شد.

جانعلی‌پور ضمن تشکر از حضور اعضای این شورا اظهار کرد: انجام تعهدات برای روستاهای برگزیده و دوستدار کتاب در هشتمین دوره از این جشنواره نیز طبق وعده داده‌شده در حال پیگیری است یا به ثمر رسیده است.

وی افزود: همچنین در حاشیه برگزاری مراسم اختامییه در روستاها، ضمن تقدیر، از خانواده شهدای آن روستا بازدید به عمل آورده شد. تعهد مربوط به ارسال 300 میلیون ریال حمایت به صورت اهدا کتاب به کتابخانه ها در دهه فجر نیزبه نتیجه رسید و کتاب های اهدایی با نام  جشن کتاب به دست مسئولین کتابخانه ها در استان رسید.

 جانعلی‌پور اظهار کرد: در ادامه هرکدام از اعضای محترم ضمن ارائه گزارشی از روند انجام کار در طول این جشنواره به بیان پیشنهادات خود در خصوص هر چه پربارتر شدن حضور و شرکت کتابداران در روستاها و اقبال عمومی روستائیان از این جشنواره پرداختند.
 
به گزارش ایبنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه مذکور با حضور اعضای شورا سه‌شنبه 6 اردیبهشت ماه 1402 در محل دبیرخانه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب واقع در اداره کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی برگزارشد.

نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با هدف تحقق عدالت فرهنگی و توزیعی و تمرکز‌زدایی در مسیر ارتقاء فرهنگی جامعه روستایی و عشایری تا پایان خرداد ماه 1402 درحال ثبت طرح‌های مسئولین طرح و کتابداران محترم روستاها ، در سامانه جشنواره مربوطه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها