پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
اهتمام دولت رفع مشکلات خوزستان است/ تخصیص اعتبار برای برنامه‌های فرهنگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آیت الله رییسی در یک سال و نیم اخیر هفت بار به خوزستان سفر کرد و این به معنی اهتمام وی برای رفع مشکلات استان خوزستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا) در خوزستان ،محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوش در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان ببان کرد: مصوبات جدیدی در سفر دوم هیات دولت به  خوزستان خواهیم داشت و طی نشستی با معاون اول رییس جمهور موارد متعددی در  برای استان خوزستان به تصویب رسید.

​​​​​​اسماعبلی با بیان اینکه دولت نگاه ویژه به خوزستان دارد، تصریح کرد: آیت الله رییسی در یک سال و نیم اخیر هفت سفر به خوزستان داشت و ابن  به معنی اهتمام وی برای رفع مشکلات استان است.

وی شهرستان شوش را  مهد تمدن و یادآور رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس  دانست و عنوان کرد: این منطقه در ایام دفاع مقدس کربلای ایران نام گرفت و بر همین اساس همه مواهب الهی در شهرستان شوش جمع شده است، مساله هفت تپه در اولویت بود و رییس جمهور جلسه اختصاصی برای این موضوع تشکیل داد  و با وجود پیچیدگی‌ها، مشکل این کارخانه برطرف شد.

وی  ادامه داد: تقریبا بخش‌های مختلف نظیر مسکن مهر، بیمارستان در حال ساخت ۲۰۶ تختخوابی و راه‌ها را بازدید کردیم و  مکلف به رفع مشکلات این شهرستان هستیم.

وی ضمن یادآوری تخصیص اعتبار برای برنامه‌های فرهنگی افزود: تمام مسائل و مشکلات و نیازمندی‌های استان خوزستان در قالب گزارشی در جلسه هیات دولت مطرح خواهند شد.

اسماعیلی نمادسازی دفاع مقدس برای آشنایی نسل جدید از افتخارات پر اهمیت برشمرد و گفت:  زبان فرهنگ و هنر رساترین زبان است.

اسماعیلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و عملیات فتح المبین اظهار کرد: این توفیق حاصل شد که در کنار دعبل خزاعی شاعر بزرگ اهل بیت و حضرت دانیال توفیق خدمت به مردم شهرستان شوش را داشته باشیم.

وی تلاش‌های مردم خوزستان در مراسم اربعین حسینی را ستود و افزود: ما تسهیل گر امور مردم هستیم و افتخار می‌کنیم که مردم پای کار اربعین هستند.

روسای ادارات شوش و کرخه نیز در این نشست ضمن بیان ظرفیت‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات این شهرستان‌ها را در حوزه‌های مختلف به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده هئیت دولت در سفر به شوش انتقال دادند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خانواده سرلشکر شهید حسن درویش از فرماندهان دفاع مقدس سرکشی و سپس از کارخانه کاغذ پارس دیدن کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها