چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
کتابخانه‌ عمومی شهید «آرشام سرایداران» در شیراز افتتاح شد

کتابخانه عمومی شهید آرشام سرایداران با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در روستای کفترک شهرستان شیراز گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، مهدی رمضانی صبح چهارشنبه  در مراسم افتتاح این کتابخانه عمومی که دویست و پنجاه و ششمین کتابخانه عمومی فارس است، حاضر شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور پدربزرگ و مادربزرگ شهید آرشام سرایداران، فرماندار بخش مرکزی شهرستان شیراز و مسئولان فرهنگی برگزار شد، محمدحسین فیروزی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس ضمن خیرمقدم به مهمانان این مراسم، گفت: کتابخانه عمومی شهید آرشام سرایداران به مساحت ۱۲۰ متر زیربنا با هزینه ۱.۵ میلیارد تومان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به بهره برداری رسیده است.
 
وی افزود: در راستای رسالت کتابخانه‌های عمومی، این مکان می تواند پاتوق فرهنگی برای مردم منطقه باشد.
 
در ادامه مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این مراسم گفت: در سفر دو روزه‌ای به استان فارس دارد یکی از برنامه‌ها ما افتتاح کتابخانه ‌شهید سرایداران بود.
 
به گفته رمضانی، افتتاح وقتی است که مردم از این فضا بتوانند استفاده کنند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه جنس شهادت آرشام و شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) این رویداد را متفاوت می‌سازد، اضافه کرد: امیدوارم این نامگذاری منشایی برای ایجاد چنین فضاهایی باشد و این مسیر با قوت بیشتری به پیش برود و کتابخانه‌ها محلی برای تربیت نسل آینده باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این کتابخانه برای اقدامات فرهنگی این روستا و مردم منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.
 
به گزارش ایبنا؛ کتابخانه عمومی شهید آرشام سرایداران، پنجاه و یکمین کتابخانه روستایی در استان است و مساحت ۲۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۲۰ متر که در روستای کفترک از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز  واقع شده است.

این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی از جمله مخزن اصلی، بخش کودک و اسباب‌بازی سالن مطالعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها