چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌های مجازی و تاکید بر کشورهای حوزه جهان عرب

یکی از ضعف‌های مربوط به سال‌های اخیر در حوزه برندسازی ملی ایران عدم هم افزایی متقابل بین فعالان رسانه های اجتماعی و پژوهشگران ارتباطات و رسانه بوده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «الگوی راهبردی برندسازی ملی ایران با بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌های مجازی و تاکید بر کشورهای حوزه جهان عرب» منتشر شد. این کتاب در دو فصل به نگارش ابوالفضل وَلَوی دانش آموخته رشته دکتری مدیریت رسانه و مدرس دانشگاه تالیف شده و در دسترس دانشجویان، فعالان و علاقه‌مندان حوزه‌های مدیریت رسانه، علوم ارتباطات، دیپلماسی عمومی و برندسازی قرار دارد.

نویسنده کتاب در مقدمه آورده است: یکی از ضعف‌های مربوط به سال‌های اخیر در حوزه برندسازی ملی ایران عدم هم افزایی متقابل بین فعالان رسانه های اجتماعی و پژوهشگران ارتباطات و رسانه بوده است. به این معنا که نهادها، مدیران و فعالان این حوزه چندان با مبانی و نظریات علمی مرتبط آشنا نبوده و از سوی دیگر پژوهشگران حوزه دیپلماسی عمومی و ارتباطات بین‌الملل نیز در شناخت واقعیت‌های روزمره، تحولات سریع و ظرایف فعالیت در این شبکه‌ها آشنایی نداشته‌اند. این موضوع منجر به کم اثر بودن تلاش‌ها و فعالیت‌های تولید محتوا در سال‌های اخیر شده است.

این کتاب شامل دو فصل است: در فصل اول و پس از مرور مبانی و نظریات شبکه های اجتماعی، روندهای آینده فناوری، مفهوم قدرت و اقتدار ملی، دیپلماسی عمومی و برندسازی ملی، ژئو پلیتیک جهان عرب... در نهایت مدل بومی برندسازی ملی ایران از طریق فضای مجازی (با تاکید بر جهان عرب) ارایه شده است.

در فصل دوم 54 یادداشتی که در ادامه آمده است مربوط به دوره زمانی خرداد 97 تا مهر 98 منتشره در روزنامه جام جم است. در این یادداشت‌ها تلاش شده با یک نگاه کاربردی و عملگرایانه مخاطب در قالب مثال‌هایی با ظرفیت فضای مجازی و کاربردهای آن در دیپلماسی عمومی و برندسازی ملی آشنا شود.

همچنین برای درک بهتر موضوعات در داخل متن کتاب از طریق کد QR اطلاعات تکمیلی مباحث بصورت مستند، سخنرانی‌های علمی، موشن گرافی، پادکست، مقالات، اسناد و سایت‌های اینترنتی به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی در دسترس است.

کتاب «الگوی راهبردی برندسازی ملی ایران با بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌های مجازی و تاکید بر کشورهای حوزه جهان عرب» در 370 صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه و قیمت 153 هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها