سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
راه‌یافته‌گان مرحله نهایی جشنواره‌ ادبی «تسبیح نسیم» اعلام شدند

دبیر اجرایی انجمن هنر و ادبیات آیینی افغانستان با اشاره به ارسال آثار از نقاط مختلف به جشنواره، راه‌یافته‌گان مرحله نهایی جشنواره‌ ادبی «تسبیح نسیم» را اعلام کرد.

حمزه محمودی دبیر اجرایی انجمن هنر و ادبیات آیینی افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، درباره جشنواره‌ ادبی تسبیح نسیم گفت: تنوع جغرافیایی شرکت‌کنندگان این جشنواره حائز اهمیت است و خوشحالیم که از نقاط مختلفی اثر ارسال شده و شاعران دغدغه‌مند را درگیر تولید اثر کرده‌ایم.
 
وی اضافه کرد: هیئت داوران این دوره از جشنواره‌ را صالح‌محمد خلیق، حجت‌الاسلام محسن سعیدی، سید سکندر حسینی بامداد و سیده تکتم حسینی تشکیل می‌دهند.
 
محمودی یادآور شد: اختتامیه دومین جشنواره‌ ادبی تسبیح نسیم چهارشنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۲ساعت ۱۴ با حضور شاعران و دوستداران ادبیات در سالن همایش‌های کتابخانه‌ عمومی فردوسی بلخ برگزار خواهد شد و در این مراسم ضمن شعرخوانی شاعران شرکت‌کننده، بیانیه‌ی هیئت داوران اعلام خواهد شد و از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.
 
وی تصریح کرد: دبیرخانه دومین اسامی ۱۹ شاعر افغانستانی که از داخل و خارج افغانستان به دبیرخانه جشنواره اثر ارسال کرده بودند را معرفی کرد که راه‌یافته‌گان به مرحله نهایی در بخش کلاسیک عبارتند از حمزه عابر از بلخ، حمید تقدیمی از مشهد، خدیجه حلیمی از شیراز، خیرالله‌ تابش از بلخ، رحمت الله مشفق از بلخ، زهرا رسولی از مشهد، زهرا سادات سجادی از قم، زهرا سادات( علوی)از بلخ، سید امین حسینی از بلخ، سیدعلی عطایی از مشهد، سیدعلیرضا حیدری از سرپل، عطامحمد ساهو از بلخ، گل آغا طاهری از بلخ، لیلما سعادت، طاها حسینی از بلخ، محمدحسن حسین زاده از مشهد  و محمدرضا قاسمی ازاصفهان.
  
محمودی راه‌یافتگان به بخش شعر نو را هم معرفی کرد و گفت: در بخش شعر نو خالق‌یار اخلاقی از هرات و نازنین فاطمه صادقی از مشهد به این مرحله راه پیدا کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها