چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
پاویون ایران در نمایشگاه کاغذ دبی میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان فعال حوزه سلولزی می‌شود

شرکت‌های دانش‌بنیان فعال حوزه سلولزی و کاغذ با حضور در پاویون ایران در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوای دبی به نمایش توانمندی‌های کشور در حوزه سلولزی می‌پردازند.

رضا امیدی، مدیرعامل شرکت آینده اندیشان رادینا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های پیش‌روی پاویون ایران در یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوای دبی، عنوان کرد: این پاویون با مشارکت جمعی از فعالان حوزه کاغذ، مقوا و سلولزی و حمایت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در دبی برپا خواهد شد.
 
وی افزود: در این زمینه مجموعه اقدامات و برنامه‌های مختلفی برای نمایش توانمندی‌های صنعت چاپ کشور پیش‌بینی کردیم که یکی از آن‌ها حضور مجموعه‌ای از شرکت‌های ایرانی دانش‌بنیان در حوزه سلولزی و کاغذ است تا بتوانیم تصویر خوبی از صنعت سلولزی کشور به نمایش بگذاریم.
 
امیدی با بیان اینکه در کشور ما مجموعه‌های دانش‌بنیان بسیار خوبی طی سال‌های اخیر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، گفت: حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و حرفه‌ای در کشورهای منطقه و همسایه زمینه آشنایی فعالان این حوزه‌ها را با توانمندی‌های ما به خوبی فراهم می‌کند و باید از این فرصت، استفاده بهینه داشته باشیم.
 
وی تأکید کرد: در این میان با توجه به تاکیدات وزارت صمت نسبت به پاویون و توافق‌های اخیر با کشورهای منطقه ازجمله امارات و عراق در حوزه کاغذ این پاویون در گسترش ارتباطات فرامرزی در بخش سلولزی یک نقطه عطف به شمار می‌آید.
 
امیدی با طرح این موضوع که شرکت‌های مختلف با هر محصول و دستاوردی که در حوزه کاغذ دارند می‌توانند در این پاویون حضور داشته باشند، یادآور شد: برگزاری چنین پاویونی، نخستین تجربه بین‌المللی در حوزه کاغذ برای کشور به شمار می‌آید و می‌تواند سرآغاز حضور در سایر نمایشگاه‌ها و رویدادهای مرتبط با حوزه سلولزی و محصولات کاغذ برای معرفی فعالیت‌های داخل کشور به شمار آید.
 
وی همچنین به برنامه‌ریزی برای سایر نمایشگاه‌های خارجی حوزه کاغذ اشاره کرد و گفت: امسال حمایت مالی سازمان توسعه تجارت در قالب طرح مشوق صادراتی به مشارکت‌کنندگان در بخش پاویون و هیات تجاری در بخش کاغذ برای نخستین‌بار انجام می‌شود و این فرصت خوبی برای فعالان این حوزه به شمار می‌آید.
 
به گزارش ایبنا؛ یازدهمين نمايشگاه بين‌المللی كاغذ، تيشو، مقوا و صنايع تبديلي ٢٦ تا ٢٨ ارديبهشت‌ماه ١٤٠٢ (١٦ تا ١٨ مي ٢٠٢٣) در محل دائمی نمايشگاه‌های بين‌المللی دبی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها