جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
تبادل قرآن‌های فرسوده با بن تخفیف کتاب در نمایشگاه قرآن

غرفه تبادل کتاب نمایشگاه قرآن امسال به دریافت قرآن‌های فرسوده یا نیازمند مرمت از مردم اقدام و در قبال این قرآن‌ها بن خرید کتاب اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، یکی از غرفه‌های جالب امسال نمایشگاه قرآن غرفه تبادل کتاب است. البته در این غرفه همانند مرکز اصلی تبادل کتاب(واقع در خیابان مظفر شمالی)، همه نوع کتابی از مردم تحویل گرفته نمی‌شود بلکه این غرفه اختصاص به قرآن‌های فرسوده یا قدیمی دارد که نیاز به مرمت یا بازسازی جلد و شیرازه دارند. مردم می‌توانند قرآن‌های فرسوده خود را با خود به نمایشگاه قرآن، غرفه تبادل کتاب ببرند.

مسئولان این غرفه قرآن‌های فرسوده را از مردم تحویل می‌گیرند و در ازای آن 25 درصد بن تخفیف خرید از مرکز تبادل کتاب دریافت می‌کنند.قرآن‌های گرفته شده از مردم در صورتی که امکان مرمت داشته باشد، مرمت و سپس به مناطق محروم اهدا می‌شود. اما در صورتی که امکان مرمت قرآن وجود نداشته باشد، این قرآن‌ها به بخش بازیافت قرآنی برده می‌شوند.

البته دریافت قرآن‌، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و مفاتیح فرسوده به نمایشگاه قرآن محدود نیست و افرادی که این کتاب‌ها را در اختیار دارند می‌توانند در روزهای عادی سال نیز با مراجعه به مرکز تبادل کتاب تهران واقع در خیابان ولیعصر، خیابان مظفر شمالی این کتاب‌ها را تحویل داده و در قبال آنها اعتبار خرید کتاب از مرکز تبادل کتاب دریافت کنند. تبادل کتاب مجموعه‌ای زیر نظر شهرداری تهران در مکانی بالغ بر دو هزار متر مربع ساخته شده و تاکنون بیش از 120 هزار جلد کتاب از سوی مردم به این مرکز برای تبادل کتاب اهدا شده است.

مردم کتاب‌هایی که خوانده‌اند و دیگر به آن نیاز ندارند را به این مرکز می‌آوردند. کتاب‌های اهدا شده به اسم افراد ثبت و در اختیار سایر مردم قرار می‌گیرد. وقتی کتاب فروش رفت صاحب اولیه کتاب می‌تواند در ازای آن کتاب جدید دریافت کند. البته قیمت کتاب‌ها در این مرکز از قیمت روز ۲۰ تا ۳۰ درصد پایین‌تر است.لازم به ذکر است، استقبال از غرفه تبادل کتاب در سی‌امین نمایشگاه قرآن نسبت به سال گذشته که حدود 400 جلد قرآن اهدا شده بود، بیشتر بوده و تاکنون بیش از 700 جلد کتاب قرآن از سوی مردم به تبادل کتاب نمایشگاه قرآن ارائه شده است.

یادآوری می‌شود، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ فروردین ماه جاری در محل مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرده و تا ۲۶ فروردین‌ماه پذیرای علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها