سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
دومین روز از هفته هنر انقلاب در لرستان؛ از اجرای طرح پلاک افتخار تا بررسی انتخاب چهره هنر انقلاب استان

دومین روز از هفته هنر انقلاب در لرستان با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، 20 تا 27 فروردین‌ماه هر سال مصادف با ایام شهادت شهید سیدمرتضی آوینی به‌عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است. در این ایام برنامه‌های مختلفی از سوی نهاد‌های فرهنگی در سطح کشور اجرا می‌شود.
 
این برنامه‌های در استان لرستان با تشکیل ستاد بزرگداشت هفته هنر در استان، با همکاری و مشارکت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و نهادهای فرهنگی و هنری همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری، صدا و سیمای مرکز لرستان، بسیج هنرمندان، سازمان تبلیغات در مرکز استان و شهرهای مختلف اجرا می‌شوند.

جلسه هماهنگی و بررسی انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی برگزار شد

جلسه نهایی هماهنگی و بررسی انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی با حضور مدیران و نمایندگان ادارات و دستگاه‌های فرهنگی و هنری لرستان به میزبانی حوزه هنری  برگزار شد.

با توجه به آیین‌نامه انتخاب چهره سال هنر انقلاب استان با همکاری دستگاه‌های فرهنگی هنری نسبت به شناسایی و معرفی هنرمندان متعهد و انقلابی استان اقدام شد و هنرمندان شاخص در رشته‌های (شعر، داستان) هنرهای نمایشی (خیابانی و صحنه‌ای) موسیقی و سرود، تجسمی، فرهنگ و مطالعات پایداری و هنرهای تصویری با حضور مدیران و نمایندگان ادارات و دستگاهای فرهنگی هنری انتخاب شدند.
 
آیین تجلیل از هنرمندان شاخص هنر انقلاب، پنج‌شنبه ۲۴ فروردین ماه در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار خواهد شد، همچنین در این آیین از کتاب «مسافر اردیبهشت» که  سرگذشت و خاطرات شهید هنرمند «بهرام هژبر» است نیز رونمایی خواهد شد. 
                                                        
افتتاح نمایشگاه پیام‌نگاره در الیگودرز

نمایشگاه پیام‌نگاره، مشتمل بر تصاویر و جملات قصار شهید سیدمرتضی آوینی، با موضوع عاشورا، انقلاب اسلامی، شهادت و دفاع مقدس، با حضور امام جمعه، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد الیگودرز و برخی مسئولان شهرستان در نگارخانه آیینه مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ، افتتاح شد.
طراحی آثار این نمایشگاه را هنرمند «مرتضی آذرفر» بر عهده داشته است. این نمایشگاه که با هدف ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی برپا شده است به مدت یک هفته  آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.
 
طرح پلاک افتخار در الیگودرز اجرا شد

همزمان با دومین روز از هفته هنر انقلاب با حضور حجت‌الاسلام سرلک امام جمعه الیگودرز، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان الیگودرز، رئیس تبلیغات اسلامی و محتشم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح نصب «پلاک افتخار» با تغییر تابلوی یادبود شهدا آغاز شد.

در این طرح تابلوهایی مزین به نام و تصویر شهدای والامقام در سر درب منازل خانواده‌های معظم شهدا نصب خواهد شد تا زینت‌بخش کوچه‌ها و خیابان‌های شهر و روستاهای این شهرستان باشد.
 
 
در مرحله اول این طرح که با حضور در منزل شهید والامقام علی‌بخش ملک‌محمودی و تقدیر از خانواده این شهید آغاز شد، ۲۰۰ تابلو شهدای این شهرستان نصب خواهد شد. شهرستان الیگودرز ۶۱۲ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
 
دیدار هنرمندان، فعالان قرآنی و اصحاب رسانه با فرماندار سلسله

هنرمندان انقلابی، اصحاب رسانه و فعالان قرآنی ۲۱ فروردین با میلاد شرفی فرماندار سلسله به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

هنرمندانی به نمایندگی از انجمن‌های ادبی، خوشنویسی، نمایش، موسیقی، تجسمی و فعالان قرآنی و همچنین اصحاب رسانه شهرستان سلسله به بیان مطالبات و دغدغه‌های خود در جهت توسعه زیرساخت‌های فرهنگ، هنر و قرآن این شهرستان پرداختند و خواستار تعامل بیشتر مسئولین با آنها شدند که پس از آن فرماندار سلسله پاسخگوی دغدغه‌های آنها بود.

کیانوش سوری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلسله در این دیدار به نقش و جایگاه هنر اسلامی و کنشگری هنرمندان انقلابی شهرستان سلسله در جامعه به‌ویژه در دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب در اغتشاشات اخیر  اشاره کرد.
 

شرفی، فرماندار سلسله با تاکید بر اینکه هنر انقلابی  نه تنها صدای مردم است بلکه باید نقش تبیینی هم داشته باشد، عنوان کرد: هنرمندان در خط اصلی نبرد با دشمن هستند و لازم است که بستر را برای پیشرفت هنر فراهم کنیم.

وی با گریزی به رابطه هنرمند انقلابی و حاکمیت، گفت: هنرمندان حلقه میانی مردمی‌سازی انقلاب و مابین حاکمیت و مردم هستند و لذا هنرمند انقلابی علاوه بر توجه به مردم باید زبان حاکمیت باشد.

وی با اشاره به لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز هنرمندان در شهرستان،  بیان کرد: فرهنگ از نان شب واجب‌تر است و توجه به مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر ضروری است؛ اما در شرایط کنونی باید بتوانیم از حداقل امکانات حداکثر استفاده را برای رشد و توسعه هنر در شهرستان به کار گیریم و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

تجلیل از هنرمندان دلفانی

به مناسبت هفته هنر انقلاب از هنرمندان و فعالان قرآنی در فرمانداری دلفان تقدیر شد، در این مراسم «میثم غلامی» مستندساز موفق استان لرستان نیز مورد تجلیل قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها