سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
روز پربازدید غرفه ایران در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط

وزیر تبلیغات دولت عمان و مسئول غرفه فلسطین از غرفه جمهوری اسلامی ایران در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران (ایبنا)، وزیر تبلیغات دولت عمان، همزمان با چهارمین روز از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط از غرفه ایران بازدید کرد.

وی در این بازدید به سابقه طولانی روابط ایران و عمان اشاره کرد و گفت: امیدوارم با بازدیدی که هيثم بن طارق، پادشاه عمان از ایران خواهند داشت این روابط بهتر و قوی‌تر شود. ما از حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه‌های کتاب در سال‌های آینده استقبال می‌کنیم و در نمایشگاه‌های آتی امکانات بیشتری در اختیار تمام ناشران حاضر در این رویداد فرهنگی قرار دهیم.

مسئول غرفه ایران نیز ضمن تشکر و قدردانی از کشور و مردم عمان برای برپایی این  نمایشگاه از حضور در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط ابراز خوشحالی کرد و گفت: دولت عمان شرایطی ایجاد کرد تا کتاب‌های متنوعی در این نمایشگاه عرضه شوند.

                                

شرایط برای ارسال کتاب‌های ایرانی به فلسطین فراهم شود
مسئول غرفه فلسطین نیز با حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران از حمایت دولت و ملت ایران از مردم فلسطین تشکر و قدردانی کرد و گفت: ایران از معدود کشورهایی است که در کنار ملت فلسطین ایستاده و همراهی می‌کند. مردم فلسطین به فضای فرهنگی ایران علاقه‌مند هستند و دوست دارند کتاب‌های چاپ شده در ایران را بخوانند. امیدوارم شرایط به گونه‌ای مهیا شود که ارسال کتاب از ایران به فلسطین تسهیل شود. در فلسطین نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود و علاقه‌مندیم ایران هم در این نمایشگاه حضور داشته باشد.

                                
ضرورت تجهیز  کتابخانه دانشگاه سلطان قابوس عمان با منابع فارسی
بهادر قیم (استاد گروه تاریخ دانشگاه سلطان قابوس عمان) و جمعی از مسئولان این دانشگاه نیز از غرفه جمهوری  اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط بازدید کردند. در این بازدید بر ضرورت تجهیز بیشتر کتابخانه این دانشگاه با منابع فارسی و عربی تاکید و پیشنهاد برگزاری کارگاه‌های تصویرگری برای دانشجویان هنرهای تجسمی و برپایی گالری در دانشگاه سلطان قابوس با آثار تصویرگران ایرانی ارائه شد.

استقبال چشمگیر ایرانیان مقیم عمان از غرفه ایران
در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط، خانواده‌های ایرانی همراه با فرزندان خود با حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران از آثار عرضه شده به زبان فارسی در این غرفه بازدید و در کارگاه تصویرگری که در محل غرفه برگزار شده بود نیز شرکت کردند. یکی از دغدغه‌های مطرح شده از سوی خانواده‌ها در این بازدید عدم دسترسی کافی به محتوای فارسی و کتاب‌های عمومی به زبان فارسی بود. حضور جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه شرایطی برای خانواده‌های ایرانی ساکن عمان فراهم کرد تا محتوای فارسی برای گروه‌های مختلف سنی به ویژه برای کودکان و نوجوان دسترس‌پذیر شود.
 
استقبال بازدیدکنندگان عمانی از بازچاپ کتاب‌های نفیس و گنجینه‌های قرآنی ایران

حضور تعدادی از نفایس و گنجینه‌های قرآنی در غرفه جمهوری اسلامی ایران با استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان این نمایشگاه مواجه شد. «قرآن بایسنقری» متعلق به قرن نهم هجری و «قرآن خطی» به قلم ابراهیم سلطان از جمله گنجینه‌های قرآنی بودند که در این نمایشگاه مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفتند.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط از سوم اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور ۸۲۶ ناشر از ۳۲ کشور ازجمله لبنان، سوریه، عراق، کویت، ترکیه، ایتالیا، سوئد، عربستان، امارات و... آغاز به کار کرده و تا ۱۲ اسفند ماه در محل برگزاری سالن بین‌المللی نمایشگاه‌های مسقط به کار خود ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها