جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۶
جشن شش سالگی بانوی فرهنگ برگزار شد

عصر پنجشنبه ۴ اسفند جشن ششمین سال تأسیس باشگاه ادبی بانوی فرهنگ‌ در حوزه هنری برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در آستانه ششمین سال تأسیس باشگاه ادبی بانوی فرهنگ، جشن شش سالگی این باشگاه ادبی با حضور نویسندگان، اعضای فعال و عادی این‌ باشگاه و اهالی ادبیات، صبح و عصر برگزار شد.

سارا عرفانی دبیر این باشگاه ادبی گفت: بعضی از اعضای باشگاه ادبی بانوی فرهنگ از شهرهای تبریز، ارومیه، کرمان، یزد، قزوین، اراک، قم و کرج و به‌همراه همسر و فرزندانشان در این دو روز مهمان ما بودند و از نزدیک اعضاء و مربیان با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

عرفانی با بیان اينکه برنامه جشن شش سالگی باشگاه ادبی بانوی فرهنگ از ساعت ۲ بعدازظهر در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: خوشبختانه استقبال خیلی خوبی از برنامه شد و از سه کتاب که به‌قلم و تلاش نویسندگان خودمان بود رونمایی شد.

وی در ادامه افزود: در این برنامه از نیلوفر مالک که یک نویسنده فعال و موفق است، به‌عنوان «بانوی فرهنگ سال» تجلیل شد. مالک یکی از مدرسان و اساتید بانوی فرهنگ، در چندین گروه در شبکه‌های مجازی حضور دارند. اعضای این گروه‌ها، طرح رمان‌هایشان را مطرح کرده و درباره آن‌ها صحبت می‌کنند و با راهنمایی و کمک مالک و دستیار وی  سمانه خاکبازان این رمان‌ها نوشته می‌شود.

دبیر باشگاه ادبی بانوی فرهنگ‌ گفت: در جشن سال گذشته از دو کتاب آتنا و راز کنیسه و در اسارت نفرت با راهبری مالک رونمایی شد. امسال هم چند کتاب به‌قلم اعضای فعالمان در دست چاپ است؛ اما به مراسم نرسید تا از آن‌ها رونمایی شود. این کتاب‌ها هم حاصل راهبری‌های مالک هستند. همچنین در این مراسم از بیستمین اثر نیلوفر مالک با عنوان انتقام رونمایی شد.

روایت زنانه از معدن چادرملوی یزد

دبیر باشگاه ادبی بانوی فرهنگ در ادامه با اشاره به بازدید چند ماه قبل تعدادی از کارگردانان، مستندسازان و بازیگران از معدن چادرملوی یزد گفت: این بازدید در قالب «کاروان روایت پیشرفت» به پیشنهاد وزارت صمت انجام شد. اگر چه الزامی برای نگارش یا تولید بعد از این بازدید نبود؛ اما از دل این بازدید کتابی با عنوان «برای میلگردها سعدی بخوان » که شامل روایت‌های من و سه دوست نویسنده دیگرم، فائضه غفارحدادی، فاطمه سلیمانی ازندریانی و زینب عرفانیان است متولد شد.

وی افزود: در این کتاب که درواقع یک روایت زنانه از سفر چهار نویسنده زن به معدن چادرملو یزد  است، سختی، زبری و کار مردانه معدن را با ظرافت‌های زنانه و با کمک قلم به‌هم پیوند زدیم.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه از ماکت کتاب با حضور مسعود ملکی ،مدیر روایت پیشرفت رونمایی شد و در آینده‌ای نزدیک کتاب چاپ و در کتاب‌فروشی‌های معتبر عرضه خواهد شد. از دیگر سخنرانی های این نشست.

رونمایی از «فصل توت‌های سفید»

دبیر باشگاه ادبی بانوی فرهنگ به رونمایی سومین کتاب در جشن شش سالگی بانوی فرهنگ اشاره کرد و گفت: در این مراسم از کتاب «فصل توت‌های سفید» نوشته خانم سیده عذرا موسوی و با حضور علی‌اصغر عزتی‌پاک رونمایی شد. خانم موسوی جزو شورای اندیشه‌ورزی ما هستند و از چاپ کتابشان توسط انتشارات شهرستان ادب دو هفته‌ای می‌گذرد.

نویسنده کتاب لبخند مسیح، تقدیر از شش راهبر کانون ادبی بانوی فرهنگ را از بخش‌های دیگر این برنامه عنوان کرد و گفت: ما یک برنامه فشرده چهارماهه با عنوان داستان‌نویسی پیشرفته داشتیم که شش راهبر، اعضای باشگاه را به‌بهترین نحو و به صورت شبانه‌روزی حمایت کردند تا بتوانند طرح مطلوبی را برای خلق داستان یا رمان ارائه دهند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها