شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
برنده جایزه «نویسنده جدید» مشخص شد

نویسنده و پزشک جوان، ویلیام رایفت هانتر، جایزه «نویسنده جدید» مرکی بوکز را دریافت کرد. هدف این جایزه، مطرح کردن نام نویسندگان 16 تا 30 ساله‌ای است که اثری از آنها منتشر نشده و دیده نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اکسپرس اند استار، «مردم ما را دوست خواهند داشت» اثر ویلیام رایفت هانتر به عنوان برنده جایزه نویسنده جدید مرکی بوکز 2023 شد.

هدف این جایزه که سال گذشته به وسیله انتشارات استورمزی، وابسته به پنگوئن رندوم هاوس راه‌اندازی شد، جلب توجه‌ها به نویسندگان جوانی (16 تا 30 ساله) است که اثر منتشر شده‌ای نداشته و کمتر دیده شده‌اند.

هانتر، نویسنده 29 ساله و پزشک جوان از منچستر، جایزه نویسنده جدید را برای داستانی دریافت کرد که در زمان کنونی بین جنوب فرانسه و لندن اتفاق می‌افتد و بازگوکننده ماجرای پسری است که عاشق یک خانواده شده و وارد دنیایی می‌شود که به آن تعلق ندارد.

«مردم ما را دوست خواهند داشت» از میان حدود هزار اثر ارسال شده، به وسیله هیات داوران انتخاب شدند. هیات داوران جایزه 2023 شامل استورمزی، بنیانگذار مرکی بوکز و خواننده رپ برنده جایزه بریت، کندیس براتویت، نویسنده، نیهال آرتانایاک، مجری رادیو و تلویزیون، فلور سینکلر، کتابفروش مستقل و کاترینا جانسون تامپسون، ورزشکار بود.

از صاحبان آثاری که در فهرست نامزدهای دریافت جایزه بودند، برای شرکت در اردوی نویسندگان دعوت شد. در این اردو، این نویسندگان جوان به عوامل ادبی و نویسندگان معرفی شده و فرصت شرکت در گفت‌وگوها و کارگاه‌هایی را پیدا کردند که در آنها از روند انتشار آثار، آگاه می‌شدند.
دریافت‌کنندگان پیشین این جایزه عبارتند از حفسا زایان، برنده دور نخست جایزه و نویسنده «ما همه پرندگان اوگاندا هستیم»، مونیکا رادویویچ، نویسنده مجموعه شعر «دندان در پشت گردن من» و جیوتی پاتل که رمان «چیزهایی که از دست دادیم» ماه گذشته از او منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها