جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
رمان «در جست‌وجوی جونی کیم» روایتی از جنگ کره است

انتشارات پرتقال کتاب «در جست‌وجوی جونی کیم» به قلم اِلِن اُو را با ترجمه علیرضا شفیعی‌نسب برای گروه سنی نونگاه (+12 سال) منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ جونی کیم دخترکی کره‌ای‌تبار است که در آمریکا به دنیا آمده و اکنون در مدرسه هیچ‌چیزی نمی‌خواهد جز اینکه مثل بقیه دانش‌آموزان باشد و کسی اذیتش نکند. برای همین همیشه سرش را پایین می‌اندازد تا جلب‌توجه نکند. تا اینکه یک‌روز روی دیوارهای مدرسه‌شان شعارهای نژادپرستی می‌نویسند و جونی مجبور می‌شود بین سکوت و اعتراض یکی را انتخاب کند.
معلم تاریخ تکلیفی به دانش‌آموزان می‌دهد و جونی برای این پروژه تصمیم می‌گیرد با پدربزرگ و مادربزرگش مصاحبه کند. در خلال همین گفت‌وگوها تجربیات هولناک کودکی آنها در زمان «جنگ کره» را می‌فهمد و تازه متوجه می‌شود آنها چه عزم و اراده و چه دل بزرگی داشته‌اند. پس جونی هم تصمیم می‌گیرد در مقابل نژادپرستی سکوت نکند و کار درست را انجام دهد.

«در جست‌وجوی جونی کیم» داستانی تلخ اما سرشار از امید است که مشکلات امروز جونی را با خاطرات پدربزرگ و مادربزرگش از جنگ کره ترکیب می‌کند.

علیرضا شفیعی‌نسب در ابتدای این کتاب مقدمه‌ای آورده است که توضیحی درباره جنگ کره به خوانندگان کتاب می‌دهد. 

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«بدترین چیز دنیا این است که خانه‌ی دوستانم نزدیکمان نیست و برای همین، توی اتوبوس مدرسه کسی را ندارم که باهاش حرف بزنم. اگر کسی بود، می‌شد مسیر مدرسه را کمی تحمل کرد.»

انتشارات پرتقال کتاب «در جست‌وجوی جونی کیم» را در 328 صفحه، شمارگان هزار نسخه و به بهای 119 هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها