سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
طرح مشکلات و افق‌های پیش روی صنعت چاپ در دیدار با رئيس کمیته اصناف مجلس

جمعی از چاپخانه‌داران در دیدار با رئیس کمیته راهبردی اصناف معاونت ارتباطات رئیس مجلس شورای اسلامی به طرح مشکلات و افق‌های پیش روی صنعت چاپ کشور پرداختند.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به دیدار جمعی از فعالان صنعت چاپ با سعید ابویی، رئیس کمیته راهبردی اصناف معاونت ارتباطات رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طی ماه‌های اخیر ایجاد تغییر و تحول در مسائل اجرایی در سه قوه به‌عنوان یک الزام پیگیری می‌شود؛ بنابراین رئیس مجلس تصمیم گرفته مشکلات مجموعه‌ای از صنوف تاثیرگذار را شناسایی و برای رفع آن اقدامات و دستورات لازم را بدهد.
 
وی افزود: با توجه به اهمیت صنعت چاپ و تاثیرگذار بودن آن در صنایع دیگر به دنبال نامه‌نگاری‌ها در اتحادیه، از صنف چاپخانه‌داران دعوت شد تا برای طرح مشکلات و دغدغه‌ها نشستی برگزار شود.
 
ابوالحسنی با اشاره به مسائلی که در این نشست از سوی فعالان صنف مطرح شد، توضیح داد: یکی از دغدغه‌های جدی، توجه به جایگاه صنعتی چاپ است، در این زمینه درخواست کردیم که صنعت چاپ به حق و حقوق خود به‌عنوان یک صنعت برسد.
 
وی یادآور شد: طرح مباحثی درباره اعطای تسهیلات و وام نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار به آن اشاره شد، زیرا بسیاری از چاپخانه‌داران برای نوسازی واحدهای چاپی خود به این تسهیلات نیاز دارند.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه تسهیل شرایط صادرات برای فعالان صنعت چاپ را نیز در این نشست مطرح کردیم، گفت: ظرفیت بسیار خوبی در صنعت چاپ کشور برای بخش صادرات وجود دارد اما مشکلاتی بر سر راه فعالان این حوزه است که شرایط صادرات را سخت و حتی غیرممکن کرده و باید مرتفع شود.
 
وی با طرح این موضوع که حدود 80 درصد مواد اولیه صنعت چاپ وارداتی است و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، تاکید کرد: نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که جایگاه صنعت چاپ در میان مسئولان و مدیران کشور به خوبی شناخته شده و اکنون در بسیاری از نشست‌ها و دیدارها نمایندگانی از صنعت چاپ حضور دارند.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه قرار است این نشست‌ها ادامه داشته باشد، عنوان کرد: برای ترسیم بهتر وضعیت موجود و اتخاذ تصمیم‌های بهتر و درست‌تر قرار است که نشست دیگری نیز با معاون ارتباطات و پیگیری حوزه ریاست مجلس داشته باشیم و این احتمال وجود دارد که رئیس مجلس در نشست آتی حضور داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها