دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
کتاب «شمع حرم‌خانه» منتشر شد

کتاب «شمع حرم‌خانه» مشتمل بر 700 خاطره مردم از ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی منتشر شد.

مجتبی شهامی، مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان گفت: کتاب «شمع حرم‌خانه» مشتمل بر روایات مردم زنجان از ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی در هزار نسخه منتشر و روانه بازار شد. این کتاب شامل سوگواری و عزاداری و 700 خاطره مردم استان زنجان برای حاج قاسم سلیمانی و 700 خاطره از خاطرات مردم استان زنجان آورده شده است.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان افزود: در بخش‌هایی از این کتاب مراسم عزاداری برگزار شده برای شهید حاج قاسم سلیمانی و اتفاقاتی که در آن برهه زمانی در زنجان اتفاق افتاد، روایت شده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب «شمع حرم‌خانه» به همت زهرا تیموری مطلق،  نازیلا یاوری و حمید حمیدی‌نسب از پژوهشگران تاریخ شفاهی زنجان گردآوری شده است، اضافه کرد: نگارش کتاب به قلم فاطمه کنعانی و فریده الیاسی‌فرد انجام شده است.

وی با بیان اینکه حسینیه اعظم زنجان در حوزه کتاب و نشر آن اقدامات خوبی انجام داده است، افزود: درحال حاضر کتابخانه حسینیه اعظم زنجان با 26 هزار جلد کتاب، با موضوع کلیات، فلسفه و روانشناسی، دین، علوم اجتماعی، زبان، علوم خالص، علوم کاربردی، هنر، ادبیات، تاریخ و جغرافیا فعالیت دارد.

شهامی بیان کرد: این کتابخانه دارای بخش کودک، بخش امام‌حسین‌شناسی، کافی‌نت، بخش سمعی و بصری، بخش ویژه محققین و پژوهشگران آزاد، بخش نشریات و بخش دفاع مقدس است.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان از فعالیت بخش تخصصی امام حسین‌(ع)‌شناسی در این مکان مذهبی خبر داد و گفت: بخش تخصصی امام‌حسین‌شناسی با 5 هزار جلد کتاب تخصصی در کتابخانه حسینیه اعظم زنجان فعالیت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها