جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
وزارت فرهنگ به مسائل اسلامی و فرهنگی بیشتر توجه کند

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ، درباره وضعیت نشر کتاب گفت: افراد زیادی هستند که علاقه‌مند به کتاب و کتاب‌خوانی هستند اما قدرت خرید کتاب را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه‌ به قم با آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید جهان تشیع دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی در ابتدای این دیدار به نقش این وزارتخانه در تبیین مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به مسائل اسلامی و فرهنگی توجه بیشتری کند.
 
این مرجع عظام تقلید بیان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های نشر فرهنگ، کتاب و مجله است. متأسفانه قیمت کاغذ در حال حاضر چند برابر شده و این گرانی موجب بروز  مشکلات دیگری ازجمله تعطیلی و بیکاری مراکز چاپ و نشر و اصناف وابسته به آن شده است.
 
آیت‌الله مکارم افزود: افراد زیادی هستند که علاقه‌مند به کتاب و کتاب‌خوانی هستند اما قدرت خرید کتاب را ندارند.
 
این استاد سطح عالی حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت رعایت قانون حجاب تأکید کرد و یادآور شد: مسأله حجاب در حال حاضر با مسائل سیاسی گره خورده و عده‌ای می‌گویند اگر بتوانیم حجاب را حذف کنیم نظام جمهوری اسلامی کم‌رنگ می‌شود.
 
وی تاکید کرد: مساله حجاب راه‌های فرهنگی دارد و باید صدا و سیما بیشتر از این به مساله حجاب اهمیت دهد.
  
آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان از افزایش هزینه حج گلایه کرد و افزود: گرانی حج هم عواملی دارد که مهمترین آن، گرانی ارز است اما دولت می‌تواند برای آن تسهیلات بیشتری بگذارد تا مردمی که سال‌هاست انتظار حج را می‌کشند بتوانند برای انجام مناسک حج به خانه خدا مشرف شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها