یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
حضور هیات تجاری چاپخانه‌داران افغانستان در نمایشگاه آینده چاپ ایران

هیات تجاری چاپخانه‌داران افغانستان به همراه رئیس اتحادیه چاپ هرات در نمایشگاه آینده چاپ ایران حضور خواهند داشت.

بابک عابدین، رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به اقدامات و برنامه‌های این نمایشگاه طی روزهای اخیر، توضیح داد: تماس‌هایی از چاپخانه‌داران و فعالان رسته‌های مختلف چاپ افغانستان برای حضور در نمایشگاه «IFPEX» داشتیم که بخشی از این درخواست‌ها در دست بررسی است.
 
وی افزود: قرار است رئیس اتحادیه چاپ هرات نیز در نمایشگاه حضور داشته باشد، همچنین درخواست غرفه برای حضور فعالان چاپ این کشور نیز به دبیرخانه ارائه شده که در حال مذاکره و بررسی شرایط هستیم.
 
عابدین با اشاره به اینکه افغانستان طی سال‌های اخیر در حوزه تاسیس چاپخانه سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده است، گفت: این گذرگاه می‌تواند فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی در حوزه ماشین‌آلات، ملزومات، مواد اولیه مثل کاغذ و مقوا، فیلم‌های چاپی و خدمات فنی – مهندسی فراهم کند تا این تولیدات را به این کشور صادر کنند.
 
وی تاکید کرد: با توجه به قیمت پایین تولید محصولات چاپی در ایران، مرز مشترک و هزینه اندک جابجایی و حمل و نقل کالاها به افغانستان فرصتی ایجاد می‌‌کند تا بتوانیم ارتباط اقتصادی مناسبی در نمایشگاه آینده چاپ برای توسعه صادرات صنعت چاپ خود فراهم کنیم.

رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران با اشاره به اینکه نمایشگاه آینده چاپ ایران، پایه‌گذاری اولیه برای حضور هیات‌های تجاری چاپخانه‌داران افغانستان برای تامین مایحتاج چاپی‌شان از ایران است، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه، فرصتی فراهم می‌کند تا سفارش چاپخانه‌های افغانستانی  که امکان تولید آن را ندارند در ایران تولید شود. امیدواریم این رویداد و حضور فعالان چاپ افغانستان در نمایشگاه، زمینه فعالیت گسترده‌ای را پیش روی فعالان چاپ ایران فراهم کند و شاهد رشد درخور توجه در صادرات غیرنفتی ایران باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها