دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
حلقه‌های کتابخوانی دانش‌آموزان بسیجی تشکیل می‌شود

در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و سازمان بسیج دانش‌آموزی استان لرستان بر راه‌اندازی حلقه‌های کتابخوانی در جمع دانش‌آموزان بسیجی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در  لرستان، در نشستی با حضور سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و مسعود مسعودی‌زاده، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی لرستان تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه‌های عمومی و بسیج دانش‌آموزی لرستان به امضای طرفین رسید. در این مراسم برخی از کارشناسان دو دستگاه نیز حضور داشتند.

راستخانه در ابتدای این نشست ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، بیان کرد: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظلّه العالي) مبني بر لزوم فراهم کردن بستر مطالعه برای عموم اقشار جامعه و توليد فکر و افزايش معلومات عمومی و لزوم هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های اجرایی در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه مفید، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کتابخانه‌های عمومی و بسیج دانش‌آموزی ضروری و موثر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ظرفیت فرهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزی را عظیم دانست و افزود: ترویج فرهنگ اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی، ترویج کتاب و کتابخوانی در بین دانش‌آموزان و افزایش سرانه مطالعه و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های کتاب‌محور مدارس از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه بوده که دو دستگاه در رسیدن به آن تلاش خواهند نمود.

وی با بیان اینکه هر دو دستگاه در تفاهم‌نامه دارای تعهدات خاص خود هستند، گفت: برگزاری نشست‌های کتابخوان تخصصی، معرفی و نقدکتاب، رونمایی از دستاوردهای بومی فرهنگی دانش آموزان، اجرای مسابقات کتابخوانی، اجرای ویژه برنامه فرهنگی در هفته کتاب و هفته بسیج نیز از تعهدات مشترک تفاهم‌نامه هستند.

راستخانه با بیان اینکه مدت زمان اجرای تفاهم نامه دو سال بوده، افزود: یکی از مهمترین اهداف تفاهم‌نامه راه‌اندازی حلقه‌های کتابخوانی در میان دانش‌آموزان بسیجی استان لرستان است که به صورت جدی دنبال خواهد شد.

در ادامه رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی لرستان نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری مشترک با کتابخانه‌های عمومی، گفت: امروزه دشمنان نظام اسلامی، راه مقابله با انقلاب را مبارزه فرهنگی می‌دانند و بدین منظور چشم طمع به آینده‌سازان کشور دوخته‌اند، یکی از بهترین راهکارها در مواجهه با آنها و با سبک زندگی سکولار غربی، تربیت نیروهای جوان متعهد و ارایه الگویی مناسب برای ترویج فرهنگ اسلامی است.

مسعود مسعودی‌زاده ادامه داد: جامعه هدف بسیج دانش‌آموزی در لرستان ۲۲۶ هزار نفر است که تاکنون ۱۰۲ هزار دانش‌آموز عضو بسیج دانش‌آموزی شده و در راستای تحقق اهداف تفاهم‌نامه از این ظرفیت بزرگ استفاده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها