سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
روابط فرهنگی ایران و کره پیشینه هزاران ساله دارد

او هی چانگ، رایزن فرهنگی کره جنوبی در ایران از آمادگی ناشران کره‌ای برای عرضه کتاب در نمایشگاه کتاب 1402 خبر داد و گفت:‌ روابط فرهنگی ایران و کره به دوره شیلا در کره برمی‌گردد که در کتاب کوشنامه نیز به آن اشاره شده است.

او هی چانگ، رایزن فرهنگی جمهوری کره جنوبی در جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره حضور فعالان حوزه نشر این کشور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت:‌ کره‌جنوبی، در سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران حضور داشت و برای برپایی غرفه در سی‌و‌چهارمین دوره این رویداد اعلام آمادگی کرده است. با وجود برپایی غرفه در نمایشگاه 1401، موفق به فروش کتاب در این رویداد نشدیم. امیدواریم در نمایشگاه کتاب سال 1402 مسائلی از این دست برطرف شود.

وی درباره پیشینه روابط فرهنگی ایران و کره بیان کرد: روابط فرهنگی ایران و کره جنوبی به دوره امپراتوری شیلا در کره برمی‌گردد که در کتاب «کوشنامه» ـ کتابی حماسی و نشان‌دهنده 1500 سال تبادل فرهنگی ایران و کره است ـ نیز به آن اشاره شده است. تبادلات فرهنگی دو کشور از چندصد سال پیش توسعه پیدا کرده؛ به‌عنوان مثال فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای میان مردم ایران علاقه‌مندان خود را پیدا کرده است. کره‌ای‌ها نیز درباره ایران و مردم آن بیشتر مطالعه می‌کنند و علاقه خود را به ایرانیان نشان می‌دهند. امیدوارم این تبادل فرهنگی که از گذشته شروع شده تقویت شود.

رایزن فرهنگی کره در ایران افزود: ممکن است روابط ایران و کره با یک سری مشکلات مواجه شده باشد اما با رفع این مسائل، بی‌تردید در صنعت چاپ و نشر هم مشکلات برطرف خواهد شد و آینده روابط این دو کشور بهتر خواهد شد.

او هی چانگ درباره انتشار کتاب‌های فارسی در کره جنوبی گفت:‌ موردی از کتاب‌های فارسی که به کره‌ای ترجمه شده باشد را درحال حاضر به خاطر ندارم اما قطعا همکارانم برای این موضوع تلاش می‌کنند و حتما مواردی بوده که در اختیار مردم کره جنوبی قرار گرفته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها