دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
کتابخانه عمومی امام حسین‌(ع) «بیسیم» زنجان افتتاح شد

کتابخانه عمومی امام حسین‌(ع) با 10 هزار نسخه کتاب و بخش ویژه کودکان با گذشت 4 سال در هفته کتاب افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، آیین افتتاح کتابخانه عمومی زنجان با حضور محسن افشارچی، استاندار زنجان برگزار شد.

افشار‌چی در آیین افتتاح کتابخانه عمومی امام حسین‌(ع) با اشاره به ابزارهای تولید محتوا در جهان و ایجاد کنش اجتماعی با همین تولید محتواها اظهار کرد: هدف همه این اقدامات تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب است.

وی با اشاره به اینکه مسائل اخیر ناشی از فاصله ایجاد شده و به‌عبارت دیگر تبدیل دنیای واقعی به دنیای مجازی است، اضافه کرد: کتابخانه‌ها در بیان حقایق نقش بسزایی دارند و باید بیش از پیش فعال شوند.

افشارچی با بیان اینکه در تولید محتوا برتر نیستیم، بلکه تولید برتر در دست کسانی است که روایتی از خودشان تولید و در نهایت کنشگری اجتماعی را ایجاد می‌کنند، افزود: در حوادث اخیر 27 سرویس اطلاعاتی خارجی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های محله، نقش بسزایی در آگاه‌سازی شهروندان دارند، اضافه کرد: در این سراها گفت‌و‌گو، با هم بودن، درک همدیگر معنا پیدا می‌کند. کتابخانه را نباید سنتی دید، بلکه باید متفاوت باشند و برای تحقق این هدف باید از ظرفیت شهرداری برای پیشبرد این بخش استفاده کنیم.

افشارچی با بیان اینکه افتتاح این نوع مکان‌ها برای تاثیرگذاری در وجود انسان‌هاست، اضافه کرد: از دستگاه‌های دیگر ازجمله شهرداری نیز انتظار داریم که در این باره همکاری کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز با اشاره به مشخصات کتابخانه امام حسین‌(ع) بیسیم افزود: این کتاخانه در مساحتی حدود یک هزار متر و در سه طبقه ساخته شده است.

اصغر اسماعیلی با بیان اینکه به علت کمبود اعتبار ساخت این کتابخانه دو سال معطل مانده بود، اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری صورت گرفته در سه سال کاری ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه ساخت کتابخانه‌های محله به اعتبار کمتری نیاز دارد، افزود: امیدواریم با ظرفیت‌هایی که در حوزه بازآفرینی وجود دارد، ساخت این مراکز در محلات دیگر هم گسترش پیدا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی امام حسین‌(ع) از محل بودجه بازآفرینی احداث شده است، افزود: از سال 96 فرآیند ساخت آن معطل باقی مانده بود که خوشبختانه به سرانجام رسید.

خانی با اشاره به رویکرد جدید کتابخانه‌های عمومی در اجرای برنامه‌های فرهنگی گفت: امروزه کتابخانه‌ها صرفا محل امانات کتاب نیستند؛ بلکه ده‌ها برنامه فرهنگی نیز در آن‌ها اجرایی می‌شود. با توجه به قرار گرفتن کتابخانه در منطقه محروم تلاش شد که بهترین تحهیزات در آن مستقر و تبدیل به یکی از بهترین کتابخانه‌های محله شود.

رضاخانی با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی امام حسین‌(ع) دارای 10 هزار نسخه کتاب و بخش ویژه کودکان است، افزود: در این کتابخانه خدمات رایگان ازجمله وای فای ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها