این کتاب شامل بخشهایی از علم گسترده روزنامه نگاری نوین است و مولف و گردآورنده سعی کرده تا نیاز مخاطب را تا حدودی با چارچوبها و مقدمات مرتفع سازد.
کتاب روزنامه نگاری نوین شامل 6 فصل دربرگیرنده مفاهیم وکلیات ،طبقه بندی و زیر ساختهای روزنامه نگاری نوین، انواع نگارش و سبکهای خبری، عینیت سازی خبری و گرافیک در رسانههای نوین، اصول اخلاقی، ایده یابی، فیلترهای خبری و توانمندیها و چالشهای رسانههای نوین است.
در پیشگفتار این کتاب به نقل از نویسنده آمده است: در عصر مدرن حق انتخاب با مخاطب است. دسترسی به اطلاعات، بی زمان و بی مکان است و الویت با خواست مخاطب است. روزنامه نگاری نوین در عصر دیجیتال هم، عاری از این دیدگاه نیست و برای یک همزیستی دوسویه بین مخاطب و روزنامه نگار، شناخت خواستهها، نیازها و انتظارات مد نظر است.
در بخشی دیگر میخوانیم: در این عصر وقت طلاست. «سایبرژورنالیسم» در هر فرصتی، بدون انتظار، اخبار وقایع را به خواهانش ارایه میدهد. کتاب روزنامه نگاری نوین میکوشد تا مسیر را در حد وسع برای ره جویان عرصه روزنامه نگاری هموار سازد. هرچند که این دانش از سوی بزرگان صاحب نظر و اندیشه به صورت گسترده و عمیقی در دسترس است و نویسنده نمیتواند یدک کش عنوان مولف باشد اما سعی در آن دارد که با بیانی ساده تر و با مطالبی تجمیع و تلخیص شده راهگشای نیاز دانشجویان باشد.
این کتاب در۱۴۳صفحه با بهای ۸۵۰هزار ریال از سوی انتشارات ساکو در دسترس علاقه مندان و دانشجویان روابط عمومی و خبرنگاری است.
نظر شما