دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
فصل نوینی از روابط فرهنگی ایران و تاجیکستان آغاز شده است

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به توسعه روابط فرهنگی ایران و تاجیکستان گفت: سفر سال گذشته رئیس جمهوری ایران به تاجیکستان برای حضور در اجلاس شانگهای فصل نوینی از روابط دو کشور را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی دوشنبه پایتخت تاجیکستان با اشاره به رابطه خویشاوندی مردم ایران و تاجیکستان، گفت: هدف از سفر به شهر دوشنبه حضور در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی ایران و دیدار با مقامات کشور دوست و برادر تاجیکستان است.
 
وزیر فرهنگ درباره روابط فرهنگی ایران و تاجیکستان گفت: سفر سال گذشته رئیس جمهوری ایران به تاجیکستان برای حضور در اجلاس شانگهای فصل جدیدی از روابط دو کشور را آغاز کرد و فرآیند تقویت روابط فرهنگی ایران و تاجیکستان، در یک‌سال گذشته روند خوبی را سپری کرده است.
 
وی با اشاره به برپایی هفته فرهنگی دو کشور گفت: ماه گذشته با حضور وزیر محترم فرهنگ تاجیکستان، شهرهای تهران، شیراز و تبریز میزبان هفته فرهنگی تاجیکستان بود و با فاصله‌ای اندک، هفته فرهنگی ایران با حضور هنرمندان ایرانی در تاجیکستان برپا شده است.
 
اسماعیلی در راس هیاتی عالی‌رتبه به منظور شرکت در هفته فرهنگی ایران و دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری تاجیکستان بامداد امروز دوشنبه وارد شهر دوشنبه پایتخت جمهوری تاجیکستان شد و مورد استقبال معاون وزیر فرهنگ و دیگر مقامات تاجیکستان و محمدتقی صابری سفیر و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
 
بر اساس این گزارش هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از ۸ تا ۱۵ آبان ماه با حضور  بیش از ۵۰ هنرمند عرصه های مختلف فرهنگی و هنری در شهرهای دوشنبه، خجند و باختر تاجیکستان برگزار می‌شود.
 
برپایی هفته فیلم ایران، رونمایی از ۲۴ اثر خوشنویسی، شعرخوانی  شاعران و ادیبان، شاهنامه خوانی و نقالی، هنرنمایی پهلوانان زورخانه ای، اجرای موسیقی و هنرنمایی هنرمندان تجسمی و صنایع دستی بخشی از برنامه های هنرمندان ایرانی در قالب این هفته فرهنگی خواهد بود.
 
گفتنی است، هفته فرهنگی تاجیکستان نیز مهرماه گذشته در شهرهای تهران، تبریز و شیراز و با حضور هنرمندان تاجیکستانی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها