چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
«کافه کتاب ماه» افتتاح می‌شود

مدیر «کافه کتاب‌ماه» از افتتاح این مرکز فرهنگی با 2500 عنوان کتاب در اواخر پاییز خبر می دهد.

 محمد‌مهدی فدوی، مدیر «کافه کتاب‌ماه» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره آغاز فعالیت این کافه کتاب، اظهار کرد: «کافه کتاب ماه»  با مساحت 100 مترمربع دو هفته است در اتوبان ارتش، نبش شهرک دانشگاه، کوچه شهید حلوایی فعالیت خود را آغاز کرده و قرار است یک‌ماه دیگر، افتتاح رسمی داشته باشیم.

مدیر کتابفروشی «کافه‌کتاب ماه» ادامه داد: در این منطقه فقط یک شهر کتاب در بلوار نیروی زمینی ارتش بود که  از هفت‌ماه پیش، تعطیل شده است. در این محله شلوغ و پر رفت و آمد ضلع شمالی اتوبان ارتش که کافه کتاب ماه در آن قرار گرفته، کتابفروشی دیگری وجود ندارد.
 
وی با یبان اینکه در این کتابفروشی کتاب‌‌های کمک آموزشی عرضه نمی‌شود،گفت: کافه کتاب ماه در دو بخش کافه و کتابفروشی به مشتریان خدمات ارائه می‌‌کند. هادی عبدالوهاب، نویسنده و ناشر و صاحب اثر «متولد زمستان» مدیر بخش کتابی این کافه است.
 
فدوی اظهار کرد: کافه کتاب ماه در بخش کتابفروشی؛ سه‌هزار جلد  و 2500 عنوان کتاب به مخاطبان عرضه کرده است. در بخش کتابی کافه کتاب، تمرکز اصلی بر داستان و رمان ایرانی و خارجی است اما کتاب‌ با موضوعات مختلف مذهبی، تاریخی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس کودک و نوجوان،  روانشناسی اقتصادی، مدیریت و کتاب‌های خودآموزی نیز در این کافه کتاب عرضه می‌شود؛ همچنین بخشی از این کتابفروشی به فروش محصولاتی مانند گیفت و نوشت‌افزار اختصاص پیدا کرده است.
 
  وی افزود: کافه کتاب ماه با ایجاد یک فضای فرهنگی، شرایط مطالعه و خرید کتاب و رفتن به یک کافه فرهنگی را در این منطقه فراهم کرده است.
 
فدوی با اشاره به اینکه در مدت دو هفته‌ای که کافه کتاب‌ماه افتتاح شده، میزان استقبال با وجود تبلیغات کم و نداشتن افتتاحیه رسمی بیش از حد انتظار است، عنوان کرد: امیدواریم با افتتاح رسمی این کتابفروشی پر‌رونق‌‌تر شود.
 
مدیر کافه کتاب ماه از ضرورت حمایت از کتابفروشان گفت و ادامه داد: بهتر است رسانه و دولت طوری از کتابفروشی‌های مستقل و خصوصی حمایت کند تا هویت مستقل آن‌ها آسیب نبیند. به نظر می‌رسد تبلیغات و معرفی این نوع کتابفروشی‌ها بهترین نوع حمایت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها