یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
برگزاری هشتمین همایش صنعت چاپ گلستان/فعالیت 188 واحد چاپی در استان

محمد رعیت، در نشست خبری هشتمین دوره همایش صنعت چاپ استان گلستان با اشاره به فعالیت 188 واحد چاپی در استان، تبیین اهمیت و جایگاه صنعت چاپ، ایجاد هم‌افزایی و روحیه نشاط در بین فعالان صنعت چاپ را از‌جمله اهداف این رویداد برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در گلستان، نشست خبری هشتمین همایش صنعت چاپ استان گلستان با حضور محمد رعیت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یکشنبه‌(17مهرماه) در سالن اجتماعات برگزار شد.

رعیت، در بخشی از این نشست خبری ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و نیز نیروی انتظامی گفت: صنعت چاپ، بیش از 200 سال در ایران قدمت دارد و در استان گلستان از حدود سال 1308 نخستین چاپخانه تأسیس شده است.

وی با بیان این مطلب که بیشتر فعالان این صنعت، متقاضی تأسیس واحدهای کوچک چاپ دیجیتال هستند، افزود: سرمایه‌گذاری برای تأسیس واحدهای بزرگ،  کامل یا ارتقاء و توسعه چاپخانه‌های قابل‌قبول موجود، وجود ندارد. درباره این مساله دلایل متعددی وجود دارد، به‌عنوان نمونه می‌توان به صنعتی نبودن استان، کم شدن شمارگان چاپ اوراق اداری، نشریات، کتاب با توجه به ظهور فناوری‌های نوین، نبود شناخت بازار هدف از سوی فعالان و متقاضیان سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه نشست گفت: همزمان با بیست و دومین جشنواره ملی چاپ ایران، هشتمین همایش صنعت چاپ استان، پنج‌شنبه 21 مهرماه از ساعت 10 تا 12 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

رعیت در ادامه با اشاره به اینکه هشتمین همایش با حمایت اداره کل چاپ و نشر وزارت متبوع و با همکاری اتحادیه چاپخانه‌داران استان و موسسه فرهنگی و هنری طلیعه رضوان برگزار می‌شود، افزود: هدف از برپایی این همایش تبیین اهمیت و جایگاه صنعت چاپ، ایجاد هم‌افزایی و روحیه نشاط در بین فعالان صنعت چاپ و بزرگداشت و تجلیل از پیشکسوتان، مدیران، کارگران و فعالان صنعت چاپ استان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 34 واحد چاپ افست، 116 واحد چاپ دیجیتال، 15 واحد چاپ سیلک، 15 واحد چاپ لترپرس، 5 واحد چاپ فلکسو و هلیوگراور و 3 واحد چاپ خاص دارای مجوز در استان گلستان مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، افزود: 5 کارگاه آموزش تخصصی چاپ با حمایت اداره کل چاپ و نشر با عناوین مدیریت کسب‌وکار، آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به مالیات، بیمه و...، سرویس و نگهداری ماشین‌آلات چاپ مسطح، استانداردسازی محیط واحدهای چاپ و نظارت و ارزیابی محتوایی محصولات چاپی برنامه‌ریزی‌شده است که دی‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها