سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
کتاب «اساطیر و حماسه‌های اسلاوی» نقد و بررسی می‌شود

کتاب « اساطیر و حماسه‌های اسلاوی» نوشته ارغوان محرمی در سلسله نشست‌های عصر چهارشنبه بخارا نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به مناسبت انتشار کتاب «اساطیر و حماسه‌های اسلاوی» نوشته ارغوان محرمی که از سوی انتشارات نگارستان اندیشه منتشر شده است، سی‌و سومین نشست از سلسله جلسات عصر چهارشنبه‌های بخارا به نقد و بررسی این کتاب اختصاص یافته است.
 
این نشست با حضور مترجم مولف کتاب، دکتر گودرز رشتیانی و حامد کاظم‌زاده در خانه فرهنگان فرشته به نشانی (خیابان فیاضی، بعد از چناران، پلاک 50) برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.
 
کتاب اساطیر و افسانه‌های اسلاوی، تلاشی برای آشنایی خوانندگان با جهان‌شناسی و مفاهیم مشترک بین اقوام اسلاو است؛ اعم از اسلاوهای شرقی، غربی، شمالی و جنوبی. سپس آشنایی با افسانه‌ها، قهرمانان و موجودات ماوراءالطبیعه در افکار و اعتقادات آنان که ریشه در باورهای کهن دارند. با توجه به ماهیت این اساطیر که فاقد مجموعه‌ای منظم و منسجم از اعتقادات و باورها هستند، با استفاده از منابع اصلی و کهن و همچنین پژوهش‌های جدید و استفاده از روایات موجود در فرهنگ عامه، اثر حاضر تدوین شده است.
 
اسلاو نام یکی از بزرگترین جمعیت‌های زبانی است که امروزه در منطقه وسیعی از آسیای میانه تا سیبری و اروپای مرکزی پراکنده هستند، اما امروزه مراکز تجمع این اقوام را می‌توان عمدتا در اروپای شرقی و منطقه بالکان دانست.
 
این نشست ساعت 18 چهارشنبه 16 شهریور 1401 به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر در اینستاگرام پخش خواهد شد و علاقه‌مندان از طریق نشانی‌های زیر می‌توانند این نشست را دنبال کنند.
@bukharamag
@farhangan.fereste

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها