چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
افتتاح کتابخانه عمومی استاد «احمد ترجانی‌زاده» در  شهرستان بوکان

به‌مناسبت هفته دولت کتابخانه عمومی استاد احمد ترجانی‌زاده در روستای اوچ تپه شهرستان بوکان با حضور مسئولین شهری و روستایی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، این کتابخانه همزمان با هفته دولت با حضور خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ داود پارسامهر، معاون برنامه ریزی فرماندار بوکان؛ انور امینی، رئیس جهادکشاوری شهرستان بوکان؛ حسن خضری، بخشدار سیمینه؛ رحیم قرنی، شهردار سیمینه؛ مصطفی رسولی، رئیس شورای اسلامی سیمینه؛ خالد یوسفی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان؛ اهالی روستای اوچ‌تپه و سایر مدعوین افتتاح و به بهره برداری رسید.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دولت، بویژه شهیدان رجایی و باهنر، در آیین افتتاح این کتابخانه اظهار کرد: خدا را شاکریم که در هفته دولت، تلاش ها برای افتتاح یک کتابخانه‌عمومی دیگر، یک پایگاه رشد فرهنگی و اجتماعی و مرکز علم و آگاهی، محقق شد و این کتابخانه می‌تواند به عنوان پایگاه فرهنگی- اجتماعی در توسعه این روستا و روستاهای همجوار نقش مهمی را ایفا کند. چرا که کتابخانه عمومی از مهم ترین شاخص های توسعه فرهنگی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی با گره زدن خدمات کتابخانه با  نیازهای مردم در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی گام برمی دارند. عدالت فرهنگی و ارائه خدمات کتابخانه‌ای در مناطق کم برخوردار همواره یکی از اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده است و این مهم با هم افزایی سازمان های فرهنگی محقق خواهد شد؛ افتتاح این پروژه فرهنگی، نمونه ویژه ای از تعامل، همکاری و همراهی سازمان‌های فرهنگی در دولت مردمی است و امید است چنین اتفاقات فرخنده ای تداوم یابد و با توسعه کتابخانه‌های عمومی، به استاندار‌های فضای کتابخانه ای نزدیک تر شویم.

وی افزود: به منظور توسعه فضای کتابخانه‌‌ای در شهرستان و برخورداری مردم مناطق روستایی از امکانات کتابخانه‌ای، ساختمان این کتابخانه به متراژ ۱۲۸ مترمربع از طرف دهیاری روستای اوچ‌تپه جهت راه‌اندازی کتابخانه عمومی  به اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی واگذار شد و این اداره کل پس از اخذ مجوزهای لازم در حداقل زمان ممکن با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال (300میلیون تومان) آن را تجهیز کرد.

معصومی بیان کرد: با رأی اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی بوکان، این کتابخانه به نام نویسنده، مترجم، محقق و شاعر معاصر، احمد ترجانی‌ زاده نامگذاری شده و دارای بخش های  کودک، امانت ،مرجع، سالن مطالعه، نشریات و ... است.

داود پارسامهر، معاون برنامه‌ریزی فرماندار بوکان ضمن تبریک ایام هفته دولت  به همه دولت مردان خدوم مجموعه اداری و اجرائی کشور ایران اسلامی و عرض خیرمقدم به حاضرین در مراسم به ارائه گزارش از اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی شهرستان بوکان به مناسبت هفته دولت پرداخت.

پارسامهر افزود: ترویج کتابخوانی امری ضروری است و باید از داشته‌هایمان برای تحقق این امر مهم در جای جای شهرستان بوکان بالاخص مناطق محروم و کم برخوردار استفاده کنیم.

وی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اداره کل و اداره شهرستان کتابخانه‌های عمومی در برنامه ریزی‌های انجام شده برای تاسیس و  بهره بردای این کتابخانه برای ارائه خدمات به اهالی روستای اوچ تپه ادامه داد: در راستای تشویق مردم برای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه باید از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه شوراهای شهر و روستا و دهیاری‌ها استفاده شود.

همچنین اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از قبیل قصه‌گویی، جمع خوانی، معرفی کتاب، مسابقه کتابخوانی برای ترغیب و جذب کودکان حاضر در این مراسم به کتاب، کتابخوانی و کتابخانه توسط همکاران اجرا شد.

گفتنی است؛ شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان‌غربی قرار گرفته است و با افتتاح این کتابخانه، دارای ۵ باب کتابخانه عمومی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها