سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
تابلوی خیابان «سعید تشکری» در مشهد نصب شد

با هدف تجلیل و بزرگداشت زنده‌یاد استاد سعید تشکری، نویسنده و مدرس ادبیات داستانی معبر محل سکونت وی در مشهد به‌نام او نامگذاری و تابلوی آن نیز نصب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، معبر دانشسرای شمالی 3، واقع در محله آبکوه مشهد که محل زندگی و سکونت مرحوم استاد سعید تشکری بود و هم‌اکنون نیز خانواده وی در همین منزل سکونت دارند، به‌نام این استاد و نویسنده فقید نامگذاری شد.

با مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد و پیگیری خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در خراسان‌رضوی، نامگذاری معبر محل سکونت استاد سعید تشکری به‌نام وی مصوب و عملیاتی شد.

اضافه می‌شود سعید تشکری نویسنده، منتقد، کارگردان و رمان‌نویس برجسته کشورمان متولد 1342 بود که 19 بهمن ماه سال گذشته پس از سال‌ها مبارزه با بیماری MS از دنیا رفت و در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

سعید تشکری طی دو دهه گذشته جزو نویسنده‌‌های پرکار در حوزه نمایشنامه، فیلمنامه‌نویسی همچنین رمان و داستان در حوزه مفاهیم رضوی است؛ به گفته خودش از اواسط دهه هشتاد هیچ‌گاه جز برای حضرت رضا (ع) ننوشت. کارگردانی تئاتر، داستان‌نویسی، مقاله‌نویسی، نمایشنامه‌ و فیلمنامه‌نویسی ازجمله فعالیت‌های کارنامه سعید تشکری است.

«ولادت»، «پاریس‌ پاریس»، «بارِ باران»، «غریب قریب»، «مفتون و فیروزه»، «هرایی»، «هندوی شیدا»، «پاکان و الماس»، «آبی‌ها»، «موقف»، «اوسنه گوهرشاد»، «دورتاب»، «سیمیا»، «آرتیست»، «پريزاد»، «شاه بهار» و «دورگه» برخی از آثار زنده‌یاد سعید تشکری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها