یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
کتابخانه عمومی ملاحسن دزلی سروآباد افتتاح شد

کتابخانه عمومی ملاحسن دزلی شهرستان سروآباد با حضور جمعی از مسئولان و اهالی روستا به مناسبت بزرگداشت هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کردستان، آیین افتتاح کتابخانه عمومی ملاحسن دزلی روستای دزلی شهرستان سروآباد با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان، فرماندار سروآباد، مدیر بنیاد علوی در شهرستان، امام جمعه شهر سروآباد و روسای برخی ادارات و نهادها یکشنبه(6 شهریور‌ماه) در هفته دولت برگزار شد.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: کتابخانه عمومی شهید ملاحسن دزلی در روستای دزلی به همت بنیاد علوی و با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آماده بهره‌برداري و تجهیز شده است. زمین مورد نیاز برای ساخت کتابخانه ملاحسن دزلی از سوی یکی از خیرین منطقه اهدا و بنیاد علوی برای ساخت و بهره‌برداری از ساختمان کتابخانه مذکور در شهرستان سروآباد بالغ بر 6 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه کرده است.

مخدومی گفت: کتابخانه مذکور دارای 399 متر مربع مساحت و 120 متر مربع زیربناست و نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز با هدف تجهیز و استخدام کتابدار آن اقدام کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به بخش‌های این کتابخانه اضافه کرد: کتابخانه ملاحسن دزلی دارای چندین بخش ازجمله مخزن، سالن مطالعه بخش کودک و بخش نشریات است و از این پس به‌عنوان یک پایگاه فرهنگی در روستای دزلی فعالیت خواهد کرد.

عبدالله رشیدی‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان نیز در ادامه با تقدیر از عوامل ساخت، طراحی و تجهیز این کتابخانه اظهار کرد: ارتقاء زیرساخت‌های فرهنگی در استان امری ضروری است.

وی گفت: افزایش سرانه مطالعه با افتتاح کتابخانه عمومی در شهرها و روستاها میسر می‌شود و متولیان این حوزه با همکاری سایر نهادها و همچنین خیرین باید زمینه دسترسی عموم مردم به کتابخانه را فراهم سازند.

رشیدی پور اظهار کرد: ساخت کتابخانه با نام یکی از علمای منطقه قابل تقدیر و ارشمند است و می‌تواند منشاء خیر و برکت برای مردم این روستا و روستاهای اطراف باشد.

به گزارش ایبنا؛ روستای دزلی از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد در استان کردستان، است که در فاصله ۲۸ کیلومتری شهر سروآباد و ۱۱۵ کیلومتری مرکز استان (سنندج) قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها