سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۱
مشکلات بی‌سابقه اوباما در هنگامه ورود به كاخ سفيد

نویسنده آمریکایی در کتابی جديد، مشکلات پیش‌روی «باراک اوباما» رییس جمهور جدید آمریکا را بررسی کرده است. به اعتقاد وي، اوباما با چالش‌هایی روبه‌روست که از زمان ریاست جمهوری روزولت تاکنون بی سابقه بود ه است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از نشنال پابلیک ریدیو، اوباما امروز (سه‌شنبه) در شرایطی وارد کاخ سفید می‌شود که بحث درباره مشکلات احتمالی پیش‌روی او، و این که خواهد توانست از عهده آنها بر آید یا نه، در محافل سیاسی آمریکا بیش از هر زمان دیگری مطرح است.

«دیوید سنگر» نویسنده کتاب «میراث:دنیایی که اوباما پیش رو دارد و چالش‌های قدرت آمریکا» به بررسی مشکلات چند گانه‌ای پرداخته  که اوباما از زمان تحویل قدرت با آن روبه‌رو خواهد بود.

«سنگر» که سرپرست نمایندگی روزنامه نیویورک تایمز در نیویورک نیز محسوب می‌شود، معتقد است اوباما علاوه بر چالش تهدیدهای خارجی باید به موضوعات داخلی آمریکا از جمله اقتصاد متزلزل این کشور نیز بپردازد.

این کتاب 528 صفحه‌ای لبريز از داستان‌های پشت پرده نهادهای سیاسی آمریکا ست؛ به طوری که «جیم لهلر» روزنامه‌نگار آمریکایی آن را اثر برتر روزنامه‌نگاری توصیف کرده است.

«مایکل بشلاس» تاریخ‌نگار آمریکایی و کارشناس مسایل ریاست جمهوری آمریکا نیز درباره کتاب«میراث»می‌گوید: دیوید سنگر، یکی از بهترین روزنامه‌نگاران زمان ما، داستان‌های شگفت‌انگیزی از حوادث مهم و تاکنون محرمانه در واشنگتن و سراسر دنیا ارایه می‌کند، دنیایی که بحران‌های غیر قابل پیش‌بینی آن اکنون در مقابل ما قرار گرفته است.

«سنگر» در کتاب خود هزینه‌های گزاف اقدامات دیوانه‌وار و از دست دادن فرصت‌های مختلف در داخل و خارج آمریکا را بر شمرده و نشان می‌دهد چگونه جنگ عراق قوای انسانی، پول و توانایی‌های آمریکا را صرف خود کرده است.

او معتقد است بحران مالی سال 2008 ، رهبری آمریکا در دنیا را دچار ضعف و اوباما را با چالش‌هایی روبه‌رو کرده که از زمان ریاست جمهوری روزولت تاکنون بی سابقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط