شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
انتشار فراخوان دوسالانه داستان کوتاه خلاقانه سال «حیرت»

فراخوان ششمین دوره جشنواره سراسری دوسالانه داستان کوتاه خلاقانه سال «حیرت» منتشر شد.

مجید خادم‌، دبیر ششمین دوره جشنواره سراسری دوسالانه داستان کوتاه خلاقانه سال حیرت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، اعلام کرد: مراسم اختتامیه و معرفی 10 اثر برتر این جشنواره  نیمه دوم دی ماه 1401 برگزار خواهد شد. موضوع آثار، آزاد است و شرکت در جشنواره، محدودیت سنی ندارد.
 
وی با تاکید بر اینکه محدودیت حجم برای آثار ارسالی وجود ندارد، افزود: از آنجا که در عمل و از لحاظ مقبولیت، تعریفی معتبر، معقول، دقیق و جامع از منظر حجم و تعداد کلمات، در رابطه با داستان کوتاه وجود ندارد، اثر ارسالی تنها باید به لحاظ فرم، در محدوده داستان کوتاه قرار گیرد. تصمیم‌گیری درباره آثاری که در مرز مبهم میان قالب داستان کوتاه با سایر قالب‌های ادبیات داستانی قرار دارند، بر عهده هیئت داوران خواهد بود.
 
به گفته خادم، هر هنرمند حداکثر با 2 اثر می‌تواند در جشنواره شرکت کند و آثار ارسالی نباید در دوره‌های گذشته این جشنواره شرکت داده شده باشند. شرکت آثاری که در دیگر جشنواره‌ها برگزیده شده‌اند یا مقام آورده‌اند، در این جشنواره بلامانع است.
 
دبیر ششمین جشنواره حیرت ادامه، عنوان کرد: آثار ارسالی قبلاً در مجموعه‌داستان‌های فردی یا جمعی به صورت کتاب منتشر نشده باشند. انتشار اثر در نشریه‌ها یا ویژه‌نامۀ جشنواره‌ها شامل این محدودیت نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: جشنواره حیرت از اصالت دادن به نگاه خلاقانه در هنر، ساختارشکنی و فراتر‌رفتن از سنت‌های تثبیت‌شده داستان‌نویسی، استقبال می‌کند و در سیاست‌‌گذاری و تصمیم‌گیری و اجرا، کاملاً مستقل است و صرفاً از کمک‌های دلسوزان فرهنگی به عنوان حامی مالی استفاده می‌کند. دبیرخانه جشنواره از مشارکت دلسوزان فرهنگی استقبال می‌کند.
 
خادم سپس به تقویم برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: مهلت ارسال آثار به این رویداد تا پایان شهریورماه 1401 است و اعلام نتایج مرحله اول داوری و معرفی آثار راه‌یافته به مرحله دوم، نیمه دوم آبان ‌ماه 1401 است.
 
وی اضافه کرد: اعلام نتایج مرحله دوم داوری و معرفی آثار راه‌یافته به مرحله نهایی، نیمه دوم آذر ماه 1401 خواهد بود و اختتامیه و معرفی ده اثر برتر، نیمه دوم دی ماه 1401 است.
 
خادم شیوه ارسال آثار را هم برشمرد و اعلام کرد: هر اثر باید در فایلی جداگانه و در قالب word ارسال شود. آثاری را که از لحاظ فونت یا گرافیک صفحه شرایطی خاص دارند، می‌توان در قالب pdf ارسال کرد. هیچ محدودیتی در فونت، شکل صفحه و نوشتار وجود ندارد. در انتهای هر اثر و در صفحه‌ای مجزا، مشخصات زیر به طور کامل درج شود: نام اثر، نام و نام‌خانوادگی صاحب اثر، سال تولد، آدرس دقیق پستی محل سکونت به همراه کدپستی، شمارۀ تماس، آدرس پست الکترونیکی.
 
وی افزود: علاقه‌مندان آثار خود را به آدرس پست الکترونیکی جشنواره (heyratfestival@gmail.com) و یا واتساپ شمارۀ 09385163546 بفرستند. پس از دریافت آثار، طی حداکثر 48 ساعت، تاییدیه دریافت اثر ارسال خواهد شد.
 
دبیر ششمین دوره جشنواره سراسری دوسالانه داستان کوتاه خلاقانه سال حیرت جوایز این دوره را برترین داستان از نگاه هیئت داوران: تندیس نفیس جشنواره و لوح تقدیر و انتشار مجموعه‌داستان انفرادی صاحب اثر برتر در مجموعه‌کتاب‌های «داستان‌های برگزیدگان حیرت» توسط انجمن ادبی‌هنری حیرت عنوان کرد و گفت: داستان‌نویس برتر سال حیرت (داستان‌نویسی که برای بار دوم یا بیشتر، اثرش در میان ده اثر برتر سال جشنواره حیرت حاضر بوده است، تندیس نفیس جشنواره و لوح تقدیر و انتشار مجموعه‌داستان انفرادی صاحب اثر برتر در مجموعه‌کتاب‌های «داستان‌های برگزیدگان حیرت» توسط انجمن ادبی‌هنری حیرت دریافت خواهد کرد.
 
به گفته خادم، همچنین هر ده اثر برتر، به صورت مجزا در هر دو نسخه کاغذی و الکترونیکی کتاب سال رسمی حیرت «سالنامه داستان خلاقانۀ سال(حیرت)» منتشر خواهند شد.
 
به گزارش ایبنا؛ علاقه‌مندان به شرکت در ششمین دوره جشنواره سراسری دوسالانه داستان کوتاه خلاقانه سال حیرت می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی  heyratfestival.irمراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها