دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
ثبت حدود 15 هزار و 631 تماس در مرکز پاسخگویی نمایشگاه تا روز پنجم

مجموع تماس‌ها با مرکز پاسخگویی سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 20 اردیبهشت‌ماه تا روز پنجم این رویداد، به حدود 15 هزار و 631 تماس رسید؛ تعداد تماس‌های خروجی نیز برای پیگیری امور، چهار هزار و 773 مورد بوده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، مرکز پاسخگویی یکی از پرکارترین و البته پرمخاطب‌ترین بخش‌های سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است، جایی با حدود 80 نفر نیرو که پاسخگوی تماس‌گیرندگان هستند تا سوالات مختلف آن‌ها را در حوزه‌های مختلف تکمیل پروفایل، بن کارت‌ها، ثبت‌نام کاربران و پیگیری سفارش‌ها و ... پاسخ بدهند.
 
علاقه‌مندان می‌توانند در تماس با مرکز پاسخگویی «سی‌‌و‌‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» به شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸_۰۲۱ سوالات خود را درباره روند اجرایی و فعالیت‌های نمایشگاه بپرسند.
 
ظهر‌ (یکشنبه 25 اردیبهشت‌ماه) جمعی از خبرنگاران به همراه علی رمضانی، سخنگو و قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از مرکز پاسخگویی نمایشگاه کتاب بازدید کردند، در این دیدار خبرنگاران و اصحاب‌رسانه با بخش‌های مختلف و فعالیت‌های این این مرکز از نزدیک آشنا شدند.
 
بیش از 80 نفر نیرو به‌صورت روزانه در این بخش به تماس‌ها پاسخ می‌دهند و تماس‌ها به‌صورت لحظه‌ای مانیتورینگ می‌شود تا اگر اختلالی باشد؛ برطرف شود، در انتها نیز مخاطبان به عملکرد پاسخ‌دهندگان امتیاز می‌دهند.
 
بخش عمده سوالاتی که در این مرکز به آن پاسخ داده می‌شود، به ترتیب شامل راهنمایی تکمیل پروفایل به خریدار، اطلاع‌رسانی و استفاده از بن‌کارت با کد تخفیف، مشکل سایت برای ورود و ثبت‌نام کاربرد و نمایش خطا و ثبت‌نام بن، جست‌وجوی کتاب و پیگیری سفارش است.
 
سیدمحمدحسین اندرخو، رئیس مرکز پاسخگویی در این زمینه گفت: از ششم فروردین‌ماه با ارسال فراخوان مجموعه‌ای از همکاران بخش‌های مختلف را جذب و نسبت به آموزش آن‌ها اقدام کردیم، در این بخش همکاران بخش‌های مختلف به مخاطبان پاسخ می‌دهند.
 
وی ادامه داد:‌ در حوزه سفارش‌ها «همیار خرید» داریم که تا مرحله پرداخت به مخاطب کمک می‌کنند که سبدهایشان چیده شود یا اگر کتابی مدنظر مخاطبان باشد، با ناشر هماهنگ می‌شود تا اگر کتاب موجود است ناشر برای او ارسال کند تا خاطره خوبی از بخش مجازی و فیزیکی باشد.
 
15 هزار و 631 تماس با مرکز پاسخگویی
در این بخش کارکنان در حوزه‌های مختلف با نظم و با کمترین میزان کاغذ مصرفی به سوال تماس گیرندگان پاسخ می‌دهند. آزاده نظربلند، مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ناشران و راهنمای مراجعین سی‌و‌سومین نمایشگاه کتاب تهران در این زمینه توضیح داد: حدود 80 نفر هر روز از ساعت 9 تا 20 پاسخگوی سوالات هستند و در هر بخش به سوالات افرادی مثل خریداران و ناشران، اهل قلم، پست کتاب، امور مالی و مشکلات بانک اطلاعاتی کتاب جواب داده می‌شود.
 
وی ادامه داد: در این حوزه 14 گروه در مرکز مستقر هستند که هرکدام وظایف خاصی را دنبال می‌کنند، علاوه بر پاسخگویی به مراجعان و خریداران، پیگیری‌هایی نیز از سوی ناشران برای بارگذاری کتاب در سایت نمایشگاه کتاب، ارسال بسته‌ها و رسیدگی به پنل انتشارات‌شان هستیم.
 
نظربلند با اشاره به آمار تماس‌های ورودی از 20 اردیبهشت، توضیح داد: کل تماس‌های ورودی از یک روز قبل از برگزاری نمایشگاه حدود 15 هزار و 631 تماس، همچنین تماس‌های خروجی برای پیگیری امور شامل 4 هزار و 773 مورد بوده است.
 
به گفته وی، طی روز‌های  24 و 25 اردیبهشت نیز حدود 5 هزار و 143 مورد و تماس‌های خروجی شامل یک‌هزار و 296 تماس بوده است.
 
ناشران از ارسال بسته‌های پستی غافل نشوند
علی رمضانی در بخشی از این بازدید با بیان این‌که ناشران برای ارسال بسته‌های خریداری شده در نمایشگاه مجازی اقدام کنند، گفت:‌ طبق آیین‌نامه، ناشران باید تا ۲۴ ساعت بسته‌ها را ارسال کنند، اداره پست نیز ۴۸ تا ۷۲ ساعت فرصت دارد تا بسته‌ها را به دست مخاطبان برساند،‌ در این زمینه باجه‌های سیار پست نیز در نقاط مختلف مستقر هستند.
 
وی افزود: این نگرانی وجود دارد با توجه به حضور ناشران در نمایشگاه فیزیکی، آن‌ها نتوانند نمایشگاه مجازی را به درستی پشتیبانی کنند، زیرا ناشران معمولا درگیر نمایشگاه فیزیکی و از نمایشگاه مجازی غافل می‌شوند.
 
سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها