یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
افزایش 70 درصدی قیمت محصولات چاپی نسبت به تعرفه سال گذشته

به گفته احمد ابوالحسنی با موافقت کارشناسان و فعالان چاپ و بسته‌بندی، قیمت محصولات چاپ و بسته‌بندی نسبت به تعرفه سال گذشته اتحادیه، ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به اقدامات و تصمیمات اخیر این اتحادیه در زمینه تعیین نرخ و قیمت‌گذاری در صنعت چاپ، بیان کرد: هفته گذشته نشستی با فعالات حوزه چاپ و بسته‌بندی برگزار شد و نقطه نظر افراد درباره ضرورت ایجاد نظام قیمت‌گذاری مبتنی بر واقعیت‌ها و تفاوت‌ها به بحث گذاشته شد.
 
وی ادامه داد: متاسفانه دیده شده که برخی افراد با قیمت‌شکنی‌ تلاش می‌کنند به‌اصطلاح سفارش‌ دیگران را بگیرند؛ همین موضوع بازار را دچار رقابت منفی کرده است.
 
ابوالحسنی بر تعیین چارچوبی برای حل معضل قیمت‌گذاری‌های غیرمنطقی در صنف چاپ، گفت: زمانی که این قیمت‌گذاری‌ها مشخص شد، فعالان صنف چاپ فقط باید در چارچوب آن حرکت کنند و کمتر از این تعرفه نباید قیمتی ارائه شود.
 
وی با تاکید بر این نکته که طبق قانون، صنف چاپ، مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شود و اتحادیه هم مسئول قیمت‌گذاری مستقیم نیست، یادآور شد: در این دیدار فعالان صنف به این موضوع اشاره کردند که باید برای یک قیمت‌گذاری صحیح به راهکاهای قابل اجرا دست پیدا کنیم؛ به‌عبارت دیگر براساس نوع ماشین و کار چاپخانه، یک پایه قیمت را به‌عنوان نرخ پایه در نظر بگیریم و قیمت‌گذاری کنیم.
 
ابوالحسنی افزود: در این نشست، پیشنهاد داده شد، برای دستیابی به شیوه متعادل و عاقلانه در قیمت‌گذاری، انجمنی تشکیل شود تا بر روش‌ها و قوانینی که به تایید همه رسیده است، نظارت کند.
 
وی در ادامه به برخی از پیشنهادات اعضا اشاره کرد و گفت: تعیین قیمت پایه که به صورت دستوری ابلاغ شود، استخدام کارشناسانی برای فرموله کردن قیمت تمام شده، تعیین تعرفه قطعی، اعلام قیمت متناسب با عرضه و تقاضا از‌جمله پیشنهادات همکاران بود که در نشست‌های آتی درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.
 
ابوالحسنی در پایان درباره تعیین سه تصمیم قطعی و نهایی در این زمینه، عنوان کرد: برپایی جلسات هم‌اندیشی فعالان حوزه چاپ به‌صورت ماهانه، تعیین  هیات سه نفره شامل امیر هومن محمدی، عضو هیات مدیره، علی نجفی، مدیر چاپ پیشرو اورامان و محمود پیشعلی، مدیر چاپ فرارنگ آریا برای پیگیری شکایات اعضای صنف در حوزه قیمت‌شکنی‌ها و  افزایش 70 درصدی قیمت محصولات چاپ و بسته‌بندی نسبت به تعرفه سال گذشته اتحادیه ازجمله این تصمیمات بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها