چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
پیام تسلیت سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی برای درگذشت جلیل فخرایی

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی با صدور پیام، درگذشت جلیل فخرایی، شاعر و روزنامه‌نگار مشهدی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، به نقل از  دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر، سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی با صدور پیام، درگذشت جلیل فخرایی، شاعر و روزنامه‌نگار مشهدی را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

«رفتی و بند بند تنم آه می‌کشد
آه ای عزیز آه ودلم تنگ می‌شود
رفتی و شعر پر شده از واژه‌های درد
بی تو کمیت قافیه هم لنگ می‌شود 

نوشتن درباره رفتن همیشه سخت است. نوشتن از رفتن کسی که بخشی قلم را با خود می‌برد اما، سخت نه، درد است. حالا باید از رفتن مردی نستوه قلم بزنیم که درد کوچکش، سترگ‌تر از توان شانه‌های ادبیات خراسان است.

خراسان از کهن سرزمین ایران تا امروز، نقطه زایش سرایندگان نامدار و سبک‌های ماندگار ادبی بوده و هست. تابان شدن در آسمان این سرزمبن هزار خورشید، هنر پر فروغ‌ترین ستارگان است و بس.

استاد جلیل فخرایی، در میان ستارگان هزارهزار منظومه ادب خراسان، به ناهیدترین جلوه درخشید. رنج غزل برد و همت فلسفه هموار کرد. در دوبیتی چکید و بر آتش عشق شورید. شعر را وامدار خود کرد و به ادب در مقام موزون دیدار حق ایستاد. 

برای مطلع روح بلندش، قافیه‌ای در وزن نور آرزو می‌کنم واین ضایعه عظیم را به خاندان معززشان، اصحاب فرهنگ وهنر، ادبیات و رسانه استان تسلیت عرض می‌کنم.» 

یادآور می‌شود؛ جلیل فخرایی سیدآباد شاعرنام‌آشنا، عضو شورای شعر سازمان بسیج هنرمندان و از خبرنگاران باسابقه خراسان رضوی که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌‎برد، سه‌شنبه (30 فروردین‌ماه) در پی عوارض ناشی از عارضه قلبی در سن ۵۲ سالگی درگذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها