پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کتاب گویای «نبرد طریق القدس» منتشر شد

جلد اول کتاب گویای «نبرد طریق القدس» تهیه و روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جلد اول کتاب گویای «نبرد طریق‌القدس» به تهیه‌کنندگی گروه فرهنگی هنری ایلیا، صداگذاری نیره علی‌نقی‌پور، صداپیشگی و روایت كورش احسانی، مهدی عبدی ابیانه، نیره علی‌نقی‌پور، سهیلا عبدی ابیانه، سید ابوالفضل احمدزاده نوش‌آباد در 241 دقیقه تهیه و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 
کتاب «نبرد طریق‌القدس» با هدف تحلیل و تشریح بخشی از وقایع مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس و با موضوع «عملیات طریق‌القدس» به نگارش درآمده است. نویسنده در این کتاب راهبرد نظامی ایران و اوضاع و شرایط حاکم بر کشور و همچنین موقعیت جغرافیایی منطقه‌ دشت آزادگان را روایت کرده است. همچنین طراحی، آماده‌سازی، اجرا و شرح عملیات طریق‌القدس به‌خوبی در این کتاب تشریح کرده است.
 
مطالب کتاب «نبرد طریق‌القدس» در هشت فصل سامان‌دهی شده که فصل نخست به توضیح اجمالی درباره‌‌ی وضعیت کشور، نیروهای مسلّح و بحران‌های گوناگون داخلی و خارجی اختصاص یافته است.
 
در فصل دوم، موقعیت، پیشینه و محدوده‌ی دشت آزادگان تبیین شده است.
 
در فصل سوم، بحران‌ها، زمینه‌ها و اهداف تجاوز عراق، به‌خصوص در دشت آزادگان، شرح داده شده است. روند شکل‌گیری و طراحی عملیات از نقطه‌‌ی آغاز تا پایان، آماده‌سازی زمین، نیروها، امکانات، مرحله‌‌ی آماده‌سازی و آغاز عملیات، سیر جزئی وقایع و شرح عملیات از دیگر مطالب این اثر است.
 
کتاب «نبرد طریق‌القدس» بر اساس اسناد و مدارک دست‌اول تدوین شده و مورد تأیید صاحب‌نظران قرار گرفته و به همین سبب هیچ‌‌گونه اشکالی در روایت این عملیات وجود ندارد.
 
گفتنی است در این کتاب چگونگی عملیات طریق‌القدس (کربلای ۱) که به آزادسازی شهر بستان و نواحی غرب سوسنگرد منجر شد، تشریح شده است.
 
کتاب «نبرد طریق‌القدس» به نویسندگی امیر رزاق‌زاده در سال 1392 از سوی انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدّس منتشر شده است. این کتاب در ششمین دوره جایزه جلال آل‌احمد به عنوان کتاب برگزیده در بخش مستند انتخاب شده است.
 
برای دریافت بخش اول کتاب گویای «نبرد طریق‌القدس» اینجا را کلیک کنید.
برای تهیه نسخه الكترونيكی کتاب گویای «نبرد طریق‌القدس» اینجا را کلیک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها