جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
تعامل بین ناشران و پست در نمایشگاه مجازی کتاب دو طرفه است

مهدی شعاعی، مهم‌ترین درخواست شرکت ملی پست از ناشران حاضر در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران را پذیرش سفارش مشتری براساس فهرست موجودی اعلام کرد و گفت: پست تمام و کمال در خدمت ناشر‌ان است و درخواست داریم این تعامل دو طرفه باشد.

مهدی شعاعی، مدیر منطقه پستی جنوب غرب استان تهران در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در توصیه‌ و درخواست شرکت ملی پست به ناشران دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با اشاره به برگزاری  نشست‌های مختلف با حضور نمایندگان شرکت ملی پست و ناشران گفت: نخستین و مهم‌ترین درخواست از ناشران این است، کتاب‌های ناموجود را در  صفحه سایت نمایشگاه بارگذاری کنند؛ چراکه وقتی سفارش ناموجود را می‌پذیرند، برای پاسخگویی باید فرآیند طولانی تولید را طی کنند به به‌معنای تاخیر در ارسال است.  

وی افزود: ناشران به محض ثبت سفارش خرید مشتریان، سفارشات آن‌ها را تهیه و بسته‌بندی کنند و تحویل پست دهند؛ به‌عبارت دیگر بعد از پایان فرآیند خرید، ناشران در بسته‌بندی کتاب‌ها تاخیر نکنند. سریع بسته‌ها به واحد‌های ثابت و سیار پست تحویل دهند. این واحد‌ها از ساعات اولیه صبح، حتی روز‌های تعطیل آماده دریافت بسته از ناشران هستند.            

شعاعی با اشاره به ضرورت توجه ناشران در صدور فاکتور پستی گفت: خواهش دیگرم از ناشران این است که درخواست‌ و فاکتورهای تکراری به پست ندهند؛ چراکه موجب بی‌ترتیبی و نارضایتی مشتری می‌شود. البته با ارتقا زیرساخت نرم‌‌افزاری سامانه نمایشگاه این مشکل برطرف شده است. 

مدیر منطقه پستی جنوب غرب استان تهران گفت: ناشران دقت کنند، پست در کنار آن‌ها است. به همین خاطر اعلام کردیم خارج از ساعات مقرر، جمع‌آوری و پذیرش را انجام می‌دهیم؛ زیرا نمی‌خواهیم محدودیتی از سمت پست برای ناشرها ایجاد شود.

وی افزود: پست تمام و کمال در خدمت ناشر‌ان است و درخواست داریم این تعامل دو طرفه باشد. ناشران بدانند اگر بسته‌ها به‌موقع به دست ماموران پست برسد، بی‌تردید درصد زیادی از رضایت مشتری‌ را به همراه خواهد داشت.

شعاعی درباره فعالیت مرکز پاسخگویی پست به مشتریان در ایام نمایشگاه عنوان کرد: در مرکز پاسخگویی، نماینده خانه کتاب و ادبیات ایران و نماینده پست حضور دارند و پاسخگوی مشتریانی است که تماس می‌گیرند و خریدهای خود را پیگیری می‌کنند.

وی درباره نحوه پیگیری بسته‌های پستی اضافه کرد: زمانی که خوانش بسته پستی در مرکز مکانیزه که نقطه ارسال بسته به مقصد است، انجام می‌شود، پیامک اول به مشتری ارسال و تاریخ ارسال و اطلاعات دیگر بسته به مشتری اطلاع داده می‌شود. زمانی که بسته به مشتری تحویل داده شد، پیامک دیگری به فرستنده و گیرنده ارسال می‌شود و پایان فرآیند پستی را اطلاع می‌دهد.

شعاعی ادامه داد: علاوه بر سایت شرکت ملی پست، دیگر مراکز پاسخگویی این شرکت نیز فعال است و اگر مشکلی باشد، همکاران پست منطقه، تمام‌وقت در خدمت‌رسانی حاضر هستند و علاوه بر وظایف اصلی خود، کمک می‌کنند این نمایشگاه به درستی و به شکل مطلوب انجام و منجر به رضایت مردم شود.
 
مدیر منطقه پستی جنوب غرب استان تهران در پاسخ به این پرسش که  زمان تقریبی ارسال آخرین بسته پستی نمایشگاه اظهار کرد: مقدمه ارسال بسته‌های پستی دست ناشران است؛ پست براساس برنامه هماهنگ شده برای سرویس‌دهی به ناشران، یک برنامه زمانی دارد و از زمانی که ناشر بسته را تحویل پست می‌دهد، طبق آن زمان‌بندی، به تعهد خود عمل می‌کند؛ اما اگر ناشری بعد از ثبت سفارش، کتاب‌ها را موجود نداشته باشد، فرآیند را دچار اختلال می‌کند، که اینجا پست مقصر نیست.

شعاعی اضافه کرد: در پست از آن زمانی که ناشرها کتاب را تحویل بدهند،  براساس همان تعهد زمانی، کار خود را انجام می‌دهیم. البته اگر ناشری کتاب را به دلیل تجدید چاپ یا عوامل دیگر دیر به دست پست برساند، امکان دارد فرایند ارسال تا عید طول بکشد. سال قبل ارسال مرسوله نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا  اردیبهشت‌ماه ارسال‌ ادامه داشت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها