پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
ضرورت حمایت از ناشران و رفع مشکلات و موانع موجود در این صنعت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت حمایت از ناشران و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه صنعت چاپ و نشر کتاب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جمع اعضای هیأت مدیره انجمن ناشران کتاب استان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی باید تلاش و همت مضاعفی در راستای حمایت، ارتقاء و حل مشکلات صنعت چاپ و نشر کتاب استان داشته باشد.

وی، با اشاره به نقش ناشران در توسعه فرهنگی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ ناشر کتاب در آذربایجان شرقی مشغول فعالیت و ارائه‌ی خدمات فرهنگی هستند که با وجود حجم بالایی از مشکلات این حوزه، فعالیت و خدمات فرهنگی این قشر تعطیل نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به فرسوده بودن بخش قابل توجهی از ماشین آلات حوزه چاپ و نشر استان تاکید کرد: باید نسبت به نوسازی و تجهیز این صنعت توجه جدی شود.

وی همچنین با اشاره به ناکافی بودن حمایت‌های دولتی از فعالان صنعت چاپ و نشر که در ایام کرونایی دچار آسیب و زیان شده‌اند، خواستار توجه و بازنگری دولت در این حوزه شد.

رئیس هیات مدیره انجمن ناشران کتاب آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از حمایت‌های حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم از فعالیت نهادها و تشکل‌های فرهنگی استانی، خواستار تسریع عضویت این انجمن در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان یکی از ارکان پیش‌بینی شده فرهنگی در اساسنامه و ساز و کارهای قانونی این شورا شد.

هادی ابراهیمی سنائی گفت: انجمن ناشران کتاب استان به‌عنوان تشکلی که با بسیاری از حوزه‌های فرهنگی و فعالیت‌های مرتبط به آن ارتباط و نزدیکی دارد، می‌تواند به عنوان یکی از دو عضو فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان باشد که در صورت حمایت و همکاری.های بین بخشی و نظر مساعد امام جمعه تبریز، منشا خدمات و همکاری‌های موثر خواهد شد.

ابراهیمی سنائی همچنین از امام جمعه تبریز در خواست کرد در صورت صلاحدید، زمینه معرفی کتاب‌های موضوعی مرتبط با رویدادها و مناسبت‌ها و موضوعات روز و هفته، در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها