چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
کتابخانه و موزه ملی ملک میزبان معلولان تهرانی شد

کتابخانه و موزه ملی ملک همزمان با هفته بزرگداشت معلولان، میزبان شماری از شهروندان تهرانی دارای معلولیت به همراه اعضای خانواده‌‌شان شد. این میزبانی با همکاری شهرداری تهران انجام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، وقف‌شده بر آستان قدس رضوی؛ روز سه‌شنبه 16 آذر ماه گروهی از معلولان تهرانی با خانواده‌های خود از تالارهای کتابخانه و موزه ملی ملک بازدید کردند. 
 
بازدید این گروه از کتابخانه و موزه ملی ملک با برپایی یک جشن خانوادگی ویژه افراد دارای معلولیت با همکاری شهرداری تهران همراه بود. این جشن در محوطه بیرونی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزارشد. 
 
میهمانان در این مراسم از آثار نفیس تاریخی و هنری تالارهای کتابخانه و موزه‌ ملی ملک؛ مانند «هنر و زندگی»، «تمبر»، «هزارداستان»، «سکه»، «خوش‌نویسی و نگارگری» و «حاج حسین آقا ملک» بازدید کردند و با گوشه‌ای از خدمات  این واقف بزرگ معاصر ایران و  همچنین تاثیر نقش وقف در پاسداری  از آثار فرهنگی کشور آشنا شدند.
 
 
موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، از معدود کتابخانه‌ها و موزه‌های کشور به شمار می‌آید که امکانات زیرساختی برای میزبانی از معلولان و جانبازان فرهنگ‌دوست کشور را دارد. طراحی رمپ‌های مناسب برای گذر صندلی چرخدار، از ورودی ساختمان موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک تا تالارهای گوناگون آن، همچنین فراهم‌آوردن مسیرهای ویژه برای حرکت معلولان، موجب شده است این موسسه بتواند میزبان شایسته ای برای معلولان فرهنگ دوست باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها