یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
چهره‌گشایی از «چشم‌های تو» در کلاله

آیین رونمایی از کتاب «چشم های تو» سروده «آریان جوان مهر» و تصویرگری «آمنه ساداتی» از اعضای کانون پرورش فکری در شهرستان کلاله برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، با حضورمدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان، فرماندار و جمعی از مسئولان، نویسندگان و اعضای کانون پرورش فکری شهرستان کلاله، آیین رونمایی از کتاب «چشم‌های تو» سروده ی «آریان جوان مهر» و تصویرگری «آمنه ساداتی» در صبح امروز یکشنبه 30 آبان ماه برگزار شد.

در این مراسم «محبوبه رجب نسب» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان گلستان ضمن اشاره به گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، گفت: همه باید در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بکوشیم و این مسئله یک همت همگانی را می‌طلبد.



وی با اشاره به شعار امسال هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با عنوان «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم»، افزود: در دوران کرونا، کانون ۲۰۰ عنوان کتاب را منتشر کرده که در این هفته در تمامی مراکز استان به‌صورت نمایشگاه برپا شده تا اعضا از آنها استفاده کنند.

رجب نسب بر لزوم همدلی بیشتر مسئولین شهرستانی برای ارتقای سطح فرهنگی در شهرستان‌ها، برنامه ریزی در تامین زیرساخت‌های فرهنگی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان، حضور فعال همه‌ی مسئولین شهرستانی در برنامه‌های کانون با توجه به مخاطب خاص و اهمیت این قشر آینده ساز تاکید کرد.



وی کتاب خوب را مانند نفس برای انسان دانست و گفت: همانگونه که برای زنده ماندن به اکسیژن احتیاج داریم، روح ما نیز به کتاب‌خوانی احتیاج دارد تا زنده بماند.

در این برنامه همچنین «محمدرضا کاظمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان، گفت: تا به امروز و در سال جاری این اداره کل توانسته با مشارکت دیگران از ۳۶ عنوان کتاب با رویکرد پایداری و مقاومت رونمایی کند و انشاءالله تا پایان امسال این تعداد به ۶۰ عنوان خواهد رسید.

وی نیز بر اهمیت مطالعه و نقش آن در توسعه ی فردی تاکید کرد و گفت: باید به امر مطالعه به خصوص برای نسل پیش رو توجه ی ویژه ای نشان دهیم؛ زیرا همین افراد آینده ی کشور را خواهند ساخت.




سپس «زینب سنچولی» مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری کلاله گزارشی از روند برنامه‌های کانون در هفته کتاب ارائه کرد؛ همچنین «مریم شیخ» یکی از نویسندگان کتاب نیز گزارشی از روند چاپ کتاب برای حاضرین مطالبی کاربردی را به سمع حاضران رساند.

یادآوری می‌شود شعرخوانی عضو کانون کلاله، اجرای مسابقه برای کودکان حاضر در برنامه، تقدیر از جمعی از فعالان و برپایی آیین رونمایی، پایان بخش این مراسم بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها