شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
آغاز «پاییزه کتاب» در خراسان شمالی با 8 کتابفروشی

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: طرح «پاییزه کتاب» از امروز 29 آبان‌ماه با مشارکت 8 کتابفروشی استان آغاز شد و تا 3 آذرماه ادامه دارد.

رضا رضایی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان شمالی گفت: کتابفروشی‌های اندیشه سبز، پاتوق کتاب بجنورد، حاتمی، شهر کتاب بجنورد، کافه کتاب کرد، پیام دانش، کتابسرای عضدی و کوچه کتاب، از شهرستان‌های بجنورد و آشخانه در این طرح مشارکت کرده‌اند.

وی مدت زمان اجرای طرح پاییزه کتاب را پنج روز عنوان کرد و افزود: طرح پاییزه کتاب سال ۱۴۰۰ از امروز شنبه ۲۹ آبان‌ماه کار خود را آغاز و تا روز چهارشنبه ۳ آذرماه ادامه خواهد داشت و مدت زمان تسویه حساب یک ماه پس از اتمام طرح خواهد بود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه سقف مجاز خرید کتاب ۳۰۰ هزار تومان و سقف یارانه‌ی خرید برای هر خریدار ۶۰ هزار تومان تعیین شده است، اضافه کرد: در طرح پاییزه کتاب خریداران می‌توانند کتاب‌های تالیفی را با یارانه ۲۰ درصدی و کتاب‌های ترجمه‌ای را با یارانه ۱۵ درصدی از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.

رضایی گفت: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده اند، مشمول طرح نمی‌شوند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را شامل نمی‌شود.

بیست‌ و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه ١٤٠٠ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمند کردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح‌ها کتابفروشی‌ها می‌توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند. در این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده‌اند، توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند انجام می‌شود که آن‌ها می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها